یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
تظاهرات گسترده در کشمیر

حوزه/ توهین یک کاهن هندو به پیامبر اسلام (ص) موجب خشم و اعتراضات گسترده‌ای در مناطق مختلف کشمیر شد. مسلمانان این منطقه پس از نماز جمعه با حضور در خیابان‌ها خواستار دستگیری فوری این کاهن و برخورد قانونی با او شدند. معترضان همچنین دولت هند را به دلیل انفعال در مقابله با چنین اظهاراتی به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خوزه،کشمیر، هند/ توهین به پیامبر اسلام (ص) توسط یک کاهن هندو باعث برپایی تظاهرات گسترده در مناطق مختلف کشمیر شد. این اعتراضات در واکنش به اظهارات یاتی نارسینگاناند، کاهن هندو که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود، شکل گرفت و واکنش شدید مسلمانان منطقه را به دنبال داشت.

براساس گزارش مرکز خدمات رسانه‌ای کشمیر، تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه در نقاط مختلف از جمله سرینگر، بودگام، بارامولا، باندیپورا و کوپوارا و دیگر مناطق جنوب کشمیر برگزار شد. مردم خشمگین با حضور در خیابان‌ها اعتراض خود را به این اظهارات توهین‌آمیز ابراز کردند و خواستار دستگیری فوری و برخورد قانونی با این کاهن هندو شدند.

این تظاهرات تنها محدود به کشمیر نبود و مناطق راجوری و پونچ و دیگر بخش‌های جامو که اکثریت جمعیت آن‌ها مسلمان هستند نیز شاهد اعتراضات مشابهی بودند. معترضان در این مناطق با سر دادن شعارهایی، اقدامات و اظهارات ضد اسلامی نارسینگاناند را محکوم کرده و از دولت هند به رهبری حزب بهاراتیا جاناتا به دلیل انفعال و عدم اقدام قاطع در این زمینه انتقاد کردند.

سخنرانان در این تجمعات، مواضع نارسینگاناند را مصداق نفرت‌پراکنی دانسته و تأکید کردند که عدم پاسخگویی و اقدام قاطع دولت، به نوعی همراهی با عاملان این اظهارات محسوب می‌شود. آن‌ها معتقدند که بی‌توجهی به احساسات مسلمانان، باعث افزایش تنش‌های مذهبی در کشور شده و باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

همچنین سخنرانان بر لزوم احترام به تمامی ادیان تأکید کردند و اظهار داشتند که احترام متقابل میان ادیان، برای حفظ همبستگی و انسجام مذهبی در کشور ضروری است. آن‌ها خواستار اقدام قاطع برای جلوگیری از گسترش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌های مذهبی شدند.

معترضان بر خواسته‌های خود پافشاری کرده و از مقامات هندی می‌خواهند که به‌صورت جدی و قانونی با افرادی که با اظهارات نفرت‌آمیز باعث اختلافات مذهبی می‌شوند، برخورد کنند. آن‌ها تأکید کردند که قانون باید مسیر خود را طی کند تا چنین رفتارهایی پاسخ قانونی مناسب بگیرد و آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه حفظ شود.

این رویدادها نشان‌دهنده افزایش حساسیت جامعه مسلمانان به هرگونه توهین به مقدسات آن‌ها است و انتظار می‌رود دولت هند برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha