یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
کد خبر: 1192553
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
ل

حوزه / در روایتی در منتهی الامال نقل شده که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را به زندانبانی به نام نحریر سپردند این شخص نسبت به امام بسیار سخت‌گیری واذیت و آزار می‌نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، متن حجت الاسلام والمسلمین حبیب یوسفی بمناسبت تولد حضرت امام عسکری علیه السلام احترام درندگان به أهل و بیت علیهم السلام آورده است:

در روایتی در منتهی الامال نقل شده که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را به زندانبانی به نام نحریر سپردند این شخص نسبت به امام بسیار سخت‌گیری واذیت و آزار می‌نمود.

همسرش به او گفت ای مرد از خدا بترس تو نمی‌دانی که این شخصیت کیست که در منزل تو زندانی شده و شروع کرد اوصاف و جلالت و عبادت و عظمت آن حضرت را گفتن و به او گفت می‌ترسم تو از این رفتار بدی که با آن حضرت داری سخت گرفتار شوی!!

حریر گفت به خدا سوگند که من او را در محل نگهداری شیران درنده خواهم افکند. پس از خلیفه عباسی اجازه گرفت و آن حضرت را در گودالی که شیران درنده را نگهداری می‌کردند افکند. به خیال اینکه این حیوانات درنده به او حمله خواهند کرد و او را خواهند خورد اما با تعجب دید که آن حضرت وقتی وارد گودال شد شیرها به او احترام کردند و آن حضرت این حیوانات را نوازش فرمود و هنگامی که به نماز ایستاد شیرها سر به روی ست‌های خود گذاشته و اطراف او را محترمانه محاصره کرده بودند نحریر هنگامی که این معجزه را از امام عسکری علیه السلام مشاهده کرد او را آزاد نموده و به منزل خود برگرداند.

توضیح اینکه در آن زمان برای اعدام افراد شیرهای درنده ای را در محلی گود و محاصره شده نگهداری می کردند و هنگام اعدام شخص را به محل نگهداری شیرها می افکندند.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha