سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
دیدار با آیت الله مدرسی

حوزه/ طلاب جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (س) با حضور در دفتر آیت‌الله سید کاظم مدرسی با ایشان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت‌الله سید کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در دیدار با طلاب ورودی جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) نکاتی را مطرح کرد.

وی با تأکید بر اهمیت دو بال موفقیت «عبادت و خدمت به خلق»، گفت: این دو عنصر، مسیر ترقی و رشد را برای افراد هموار می‌سازد.

آیت ‌الله مدرسی در ادامه خدمت به خلق را به دو نوع خدماتی که هزینه‌ای در ازای آن دریافت می‌شود (مانند پزشکی و مهندسی) و خدماتی که به ابعاد ابدی انسان‌ها مربوط می‌شود تقسیم و تأکید کرد که طلاب باید در این راستا تلاش کنند.

وی بر لزوم یادگیری روش‌های نفوذ کلام و اقناع نسل امروز تأکید و بیان کرد: نسل کنونی، نسلی آگاه و به روز است و طلاب باید با دانش و توانمندی‌های خود به آن‌ها پاسخ دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد همچنین به چالش‌های اجتماعی و فرهنگی موجود اشاره کرد و خواستار راه‌حل‌ها و ابتکار عمل‌هایی برای مقابله با منکرات و ترویج معروفات شد.

وی به طلاب توصیه کرد که قدر موقعیت کنونی خود برای تحصیل علم را بدانند و به خاطراتی از دوران گذشته اشاره کرد که طلاب با چالش‌هایی از جمله حمله به حجره‌ها و تخریب کتاب‌ها مواجه بودند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تلاش برای علم در شرایط سخت است.

در پایان، آیت ‌الله مدرسی بر لزوم رعایت شئونات طلبگی اشاره و از طلاب خواست تا با جدیت و خلوص نیت در مسیر معنوی خود پیش بروند و همواره در پی خدمت به خلق و رشد علمی و معنوی باشند و این برنامه به عنوان گامی مهم در تربیت طلاب و علمای آینده جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، بعد از دیدار با آیت الله مدرسی طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) در یک برنامه معنوی و فرهنگی با هدف ارتقاء روحیه معنوی و آشنایی با مفاهیم دینی به زیارت امامزاده شاهزاده فاضل یزد رفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha