یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با تقدیر از اقدام شجاعانه دکتر قالیباف سفر به لبنان و حضور در مناطق جنگ زده، گفت: از فرزندان امام خمینی (ره) انتظار دیگری نباید داشت؛ فرزندان دفاع مقدس برای به آغوش کشیدن شهادت لحظه شماری میکنند، دشمنان ما را از چیزی می ترسانند که سالهاست دنبال آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی اعتقادی و عملی اساتید و مربیان معاونت تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی فراجا که به صورت مجازی در مرکز آموزشی ثامن الحجج (ع) شهر مقدس قم برگزار گردید، گفت: خداوند را با همه وجود شکرگزارم که توفیق دارم هر چند به صورت دورسخنی در محضر تعدادی از برادران عزیز، پرچمداران و طلیعه داران امر تربیت و آموزش انتظامی کشور باشم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: شهادت مجاهد نستوه که عزای او هماننده عزای جد غریبش اباعبدالله الحسین(ع) هرگز از حافظه ملت ایران و جبهه توحید و مستضعفان عالم پاک نخواهد شد و داغ او هرگز سرد نمی شود ، همانند شهادت سیدالشهدا که رسول خدا در وصفش فرموده اند "إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً " برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

وی افزود: در اولین لحظه های شنیدن خبر شهادت این عالم راستین، گفتم سید حسن تازه طلوع کرد و ما شیعیان با شهادت زنده و پویا می شویم، و امروز در معادلات محور مقاومت این زنده شدن و پویایی و دشمن ستیزی را به خوبی مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور اقدام دکتر قالیباف در سفر به لبنان و حضور در مناطق جنگ زده را بسیار قابل ستایش و شجاعانه خواند و گفت: از فرزندان امام خمینی(ره) انتظار دیگری نباید داشت؛ فرزندان دفاع مقدس برای به آغوش کشیدن شهادت لحظه شماری می کنند؛ دشمنان ما را از چیزی می ترسانند که سالهاست دنبال آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی افزود یکی از واژگان قرآنی، شکر است. به راستی ما چقدر باید شاکر نعمت رهبر حکیم و فرزانه ای باشیم که یکپارچه نور و حکمت است، پناهگاه مردم هستند و امید را به جامعه تزریق می کنند و حزن و خوف را از جامعه می گیرند، بصیرت این است که چشم های ما به لب های حضرت آقا باشد و همواره گوش به فرمان ایشان باشیم، بالاترین و بزرگترین افتخار بنده شاگردی مقام معظم رهبری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: چه مقدار باید برای نعمت جمهوری اسلامی شکر گفت تا بتوانیم بگوییم شکرش را به جای آورده ایم. برای نعمت دانشگاه عظیم جنگ چگونه می توانیم شکر گزار باشیم، چه مقدار باید شکر این نعمت را به جای بیاوریم که از یک جمع بزرگ و خانواده میلیونی انتظامی ما به عنوان مربی، پرچمدار تربیت و تعالی هستیم.

وی تصریح کرد: به همه شما مربیان می گویم اگر انتظامی را درست کردیم که همگان بگویند ما از این انتظامی جز خیر و نیکی نمی بینیم شما شکر معلمی خود را بجای آورده اید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: مجموعه انتظامی باید به جایی برسد که با اساتید و مربیانش معرفی شود، استاد باید به مرحله ای برسد که شاگرد، خودش را با او معرفی نماید و به معنای واقعی کلمه مرجع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران قدرت در اختیار مردم است گفت: در زمان ستمشاهی همه قدرت ها برای شاه بود، اما الان قدرت در اختیار مردم است. مردم صاحب اختیار و اختیار آنان تعیین کننده است. این باور را امام راحل به ما یاد داد که جز خدا هیچ کس صاحب و مالک ما نیست.

وی با اشاره به آیه هفتم سوره مبارکه ابراهیم "لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ" گفت: چه میزان باید کار تربیتی انجام دهیم که شکر مقام استادی را به جایی آورده باشیم، و به راستی شکر نعمت استفاده صحیح از آن نعمت در جایگاه خودش است، و برابر آیه فوق اگر نتوانیم شکرش را بجای بیاوریم و کفران نعمت نماییم دچار عذاب شدید خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان حدیث نورانی از إمامُ علیٌّ علیه السلام که می فرمایند " مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فلیَبدأ بتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ ، و لیَکُن تأدیبُهُ بسِیرَتِهِ قَبلَ تأدیبِهِ بلِسانِهِ ، و مُعَلِّمُ نَفسِهِ و مُؤدِّبُها أحَقُّ بالإجلالِ من مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤدِّبِهِم" گفت: اول باید از خودمان شروع کنیم، کسی تا خودش را نساخته نمی تواند جمعی را بسازد، خودسازی مقدم است بر دگر سازی، اول باید خود را بسازیم بعد به تعلیم و تربیت دیگران بپردازیم.

رئیس سازمان عقیدتی انتظامی کشور در خاتمه با بیان اینکه ساختمان ساختن و ساختن چیزهای مادی آسان است، اما آدم ساختن سخت است، تصریح کرد: کار عقیدتی سیاسی ها سخت است، چون میخواهند انسان بسازند، انسانی که اگر درست ساخته شود می تواند باعث فخر اسلام و بشریت شود،کسی مانند سردار رادان که رضایت زهرای مرضیه (س)را در اجرای طرح نور می داند مایه مباهات و فخر نظام مقدس اسلامی است، عنصری انقلابی، مجاهد و شهادت طلب، کسی که شهادت را بالاترین ارزش می داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha