دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
جامعہ المنتظر لاہور

حوزه، جامعة المنتظر، از قدیمی ترین حوزه های علمیه پاکستان است و هر سال علمای شیعه و ائمه جمعه جماعات سراسر کشور پاکستان را دعوت می کند تا راهکار های خود را برای تبلیغ دین و تقویت دین داری مردم ارائه کنند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، جامعة المنتظر از قدیمی ترین حوزه های علمیه پاکستان است و هر سال علمای شیعه و ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور پاکستان را دعوت می کند تا راهکار های خود را برای تبلیغ دین و تقویت دین داری مردم ارائه کنند.

در هفتاد دومین سال از این برنامه که از دیروز شروع شده علمای سراسر کشور گرد هم آمدند و سعی دارند در طول این هم اندیشی، سخنرانی و ارائه نظر نمایند.

آیت الله حافظ ریاض نجفی رئیس جامعة المنتظر، در سخنرانی افتتاحیه این مراسم از اهمیت حوزه علمیه و تربیت عالمان دینی گفت و بیان کرد: هزاران عالم از این حوزه فارغ التحصیل شده اند و اکنون در سراسر عالم مشغول تبلیغ دین مبین اسلام هستند و سرآمد همه آنان آیت الله العضمی حافظ بشیر نجفیی است که از افتخارات این حوزه علمیه و از افتخارات جهان اسلامی می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین افضل حیدری از اساتید بر جسته ی این حوزه با اشاره به اهمیت و کار کرد مسجد گفت: مسجد مرکز مهم جامعه ی اسلامی است که مردم مسلمان، معارف دینی و آموزه های شرعی و نیاز های عبادی را در آن فرا می گیرند و از آنجا که امروز رسانه های جمعی بر نامه های ضد دینی پخش می کند نیاز مبرم جامعه به برنامه های مسجد و آموزش های دینی چند برابر شده است. و علما سعی نمایند این کانون مهم دینی را هرچه بیشتر فعال نگهدارند.

در سخنرانی ارائه شده همه بر اتحاد جامعه ی اسلامی داشتند و بیان داشتند که در صورت اتحاد و هماهنگی علمای شیعه آنان هم می توانند در برنامه های مهم دولتی نقش ایفا کنند، مثلاً چنانکه سایر علمای مذاهب، مشاور اقتصادی بانک ها می شوند علمای شیعه نیز با توجه به نیاز مبرم جامعه ی شیعی مشاور اقتصادی بانک ها شوند تا مؤمنان خیال شان از حلال و حرام بودن کار کرد های بانک راحت باشد.

شایان ذکر است که جامعة المنتظر لاهور، پاکستان، از اهمیت خاصی برخوردار است که در طول سالیان دراز مجتهدان، مفسران و سخنرانان معروف تربیت کرده و به جامعه ارائه داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha