دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
س

حوزه/ پس از آنکه شمار مجروحین نیروهای سازمان ملل در لبنان بر اثر شلیک ارتش اسرائیل به مقر آن‌ها به پنج رسید، امروز هم (یکشنبه) یونیفل خبر از تجاوزی دیگر توسط صهیونیست‌ها به مقر آن‌ها داد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) طی بیانیه‌ای عصر یکشبنه اعلام کرد تانک‌های اسرائیلی به‌زور وارد یکی از مقر آن‌ها شده؛ این دو تانک اسرائیلی دروازۀ اصلی مقر را تخریب کرده و با زور وارد آنجا شدند.

در بیانیۀ یونیفل آمده: به‌محض اینکه تانک‌ها از آنجا رفتند پرتابه‌هایی در فاصلۀ ۱۰۰ متری منفجر شدند که دود آن به سمت پایگاه‌ها پخش شد و باوجود اینکه کارکنان یونیفل ماسک‌های گاز بر صورت داشتند، ۱۵ نفر نیاز به درمان پیدا کردند.

نتانیاهو پس از این حادثه در بیانیه‌ای گستاخانه خطاب به گوترش، دبیر کل سازمان ملل، گفت: زمان آن رسیده که نیروهای یونیفل را از لبنان و منطقۀ جنگی خارج کنید. ارتش اسرائیل بارها این درخواست را مطرح کرده و با پاسخ‌های مکرر منفی مواجه شده.

انتقاد شدید نخست‌وزیر لبنان از اظهارات وقیحانۀ نتانیاهو

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، با انتقاد شدید از درخواست نتانیاهو گفت: هشداری که نتانیاهو خطاب به گوترش داده و خواستار خارج کردن نیروهای یونیفل شده، نمایانگر فصل جدیدی از رویکرد دشمن در عدم پایبندی به هنجارهای بین‌المللی است.

نیروی سابق یونیفل: این اقدامات اسرائیل علیه نیروهای سازمان ملل عمدی است

ری مورفی، یکی از نیروهای سابق یونیفیل، با عمدی خواندن این اقدامات، به الجزیره گفت: استفاده از تانک‌ها، شلیک به پایگاه‌های سازمان ملل و اطراف آن و به خطر انداختن بی‌پروای جان نیروهای سازمان ملل، اقدامی عمدی و خشونت‌آمیز از سوی نیروهای اسرائیلی است.

وی با رد توجیه مضحک اسرائیل مبنی بر اینکه وجود نیروهای یونیفل در لبنان این امکان را به حزب‌الله می‌دهد که از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کنند، تأکید کرد: این جنایت را به‌هیچ وجه نمی‌شود ربط به حزب‌الله داد و با آن توجیح کرد. این تصمیم خود نیروهای اسرائیلی است که نیروهای سازمان ملل و پایگاه‌های آن‌ها را هدف قرار می‌دهند.

تاکنون پنج نیروی حافظ صلح مجروح شدند

تاکنون پنج نفر از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان طی حملات روزهای اخیر ارتش اسرائیل مجروح شدند.

روز پنج‌شنبه، ژان پیر لاکروا، رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اکنون ایمنی و امنیت نیروهای حافظ صلح به‌طور فزاینده‌ای در خطر است.

حامیان اسرائیل هم به‌ستوه آمدند

همچنین کشورهای اروپایی و ایالات متحدۀ آمریکا از ارتش اسرائیل خواستند که حمله به نیروهای حافظ را صلح پایان دهد. جو بایدن، علیرغم حمایت‌های نظامی‌ دولتش از اسرائیل، روز جمعه گفت که به‌طور قاطع به اسرائیل می‌گوید که این حملات را متوقف کند.

جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا هم که معمولاً یکی از حامیان سرسخت اسرائیل در میان رهبران اروپای غربی است، این هنجارشکنی‌های بین‌المللی را برنتابید و روز یکشنبه گفت: حمله به یونیفل توسط نیروهای مسلح اسرائیل غیرقابل قبول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha