دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن پناهی

حوزه/حجت‌الاسلام پناهی به تبیین اهمیت وحدت و همکاری مسلمانان بر اساس آیات قرآن و آموزه‌های اسلامی پرداخت و بر لزوم پرهیز از تشتت و پراکندگی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن پناهی، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در ایلام، به تحلیل اهمیت وحدت مسلمانان در آموزه‌های اسلامی و تلاش‌های خود برای تحقق این وحدت پرداخت.

این فعال حوزوی با اشاره به آیات متعدد قرآن و آموزه‌های اسلامی، بر اهمیت همکاری و یکپارچگی مسلمانان تأکید کرد و از تشتت و پراکندگی آنان به شدت نکوهش نمود.

مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن علیه السلام شهرستان دره شهر، در این زمینه گفت: «قرآن کریم، به عنوان اصلی‌ترین منبع دینی ما، به ما می‌آموزد که رمز وحدت ما در چه چیزی نهفته است و ریشه اخوت اسلامی به کجا متصل می‌شود. اگر دچار اختلاف و پراکندگی شویم، ذلت و ضعف دامنگیر ما خواهد شد و ارزش و اعتبارمان از بین خواهد رفت. خداوند در آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرماید: 'وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ'» این آیه به ما یادآوری می‌کند که اطاعت از خدا و رسولش، کلید وحدت مسلمانان است. اگر با هم نزاع و اختلاف کنیم، گرفتار فشل و ناتوانی خواهیم شد و عزت و عظمت‌مان از بین خواهد رفت. بنابراین، صبر و شکیبایی در این مسیر ضروری است، چرا که خداوند با صابرین است.

وی در ادامه افزود: دقت در این آیه به خوبی نشان می‌دهد که رمز وحدت مسلمانان و انگیزه اتحاد اسلامی در اطاعت از خدا و پیامبر او نهفته است. رسیدن به این مرحله از کمال و شعور دینی جز در پناه شکیبایی و داشتن صبر لازم، مقدور نخواهد بود.

حجت‌الاسلام پناهی بر این نکته تأکید کرد: مسلمانان باید با همدلی و همکاری، در راستای تقویت وحدت و یکپارچگی خود گام بردارند و از هرگونه تشتت و اختلاف پرهیز کنند تا بتوانند در برابر چالش‌های زمانه ایستادگی کنند و به عزت و عظمت خود بازگردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تنها با اتحاد و همبستگی می‌توانیم به اهداف عالی اسلامی دست یابیم و در مسیر رشد و پیشرفت گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha