دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
سواد رسانه

حوزه/کارشناس رسانه در خنداب گفت: سواد رسانه شناخت انواع رسانه‌ها و توانایی درک، تفسیر و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای است و کمک می کند تا اطلاعات را از دیدگاه های مختلف تجزیه و تحلیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،خانم ثریا عیسی آبادی کارشناس رسانه شهرستان خنداب در کارگاه سواد رسانه ای که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی فضاهایی هستند که در دنیای مجازی برای ارتباط میان افراد مختلف یا سطوح متفاوت از لحاظ دسترسی همانند فضاهای واقعی به وجود می آیند.

وی افزود :باید توجه کرد با اینکه شبکه های اجتماعی منبع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات می باشند با این حال همه کانال ها قابل اعتماد نیستند.

عیسی آبادی بیان کرد: داشتن سواد رسانه ای کافی می تواند به فهم بهتری از اطلاعات قابل اعتماد و منابع معتبر کمک کند.

وی در ادامه گفت: سواد رسانه در پی آن است تا چشم اندازهایی در اختیار افراد بگذارد تا آنها به طور فعالانه برای قرار گرفتن در معرض رسانه از آنها بهره ببرد و معنای پیام هایی را که با آنها رو به رو میشوند را تفسیر کنند.

این کارشناس رسانه اظهار داشت: گاهی اوقات اطلاعات نادرستی به طور ماهرانه میان مردم منتشر می شود که گویا واقعیت دارد و مردم آن را باور می کنند اینجاست که سواد رسانه به افراد کمک میکند که چنین اخباری را باور نکنند و جعلی بودن آن را تشخیص دهند زیرا سواد رسانه در واقع قدرت و توانایی تولید و ایجاد محتوای رسانه ای است.

عیسی آبادی در پایان خاطر نشان کرد: سواد رسانه شناخت انواع رسانه‌ها و توانایی درک، تفسیر و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای است و کمک می کند تا اطلاعات را از دیدگاه های مختلف تجزیه و تحلیل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha