یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
داشتن سواد رسانه‌ای برای تشخیص اخبار صحیح بسیار ضروری است

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت‌الله اعتمادی کاشان با اشاره به حجم انبوهی از اطلاعاتی که روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، تاکید کرد: داشتن سواد رسانه‌ای برای تشخیص و تفکیک خبرهای صحیح و مستند از اخبار دروغ و ساختگی بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان حجت‌الاسلام‌ محمد بداغ‌آبادی، روز شنبه در دبیرستان دخترانه ابن سینا این شهر افزود: بسیاری از خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، ساختگی و صحت ندارند و دانش‌آموزان باید برای دریافت اخبار صحیح به منابع موثق به ویژه رسانه‌های داخلی اعتماد کنند.

وی، «مدیریت زمان» و «سواد رسانه‌ای» در جامعه امروزی رای یادآور شد و گفت: زمان، ارزشمندترین دارایی انسان‌ها است و استفاده بهینه از آن، کلید موفقیت در تمامی عرصه‌های زندگی است.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت‌الله اعتمادی کاشان، اعتماد به نفس رای یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زندگی انسان‌ها دانست و به دانش‌آموزان توصیه کرد: به توانایی‌های خود ایمان داشته باشند و برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند.

وی بر لزوم ارائه آموزش راهکارهای عملی به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که چگونه زمان را برای خودشان مدیریت و برنامه‌ریزی کنند تا از هدر رفت وقت، جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام بداغ‌آبادی، جوانان امروز را آینده‌سازان پیشرفت و توسعه کشور دانست و تلاش آنها را با بهره‌گیری از زمان و دانش برای اعتلای جامعه خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha