دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ه حرمت این بانوی بزرگوار بحث حجاب و عفاف در این شهر مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است، گفت: به حرمت این بانوی بزرگوار بحث حجاب و عفاف در این شهر مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری طی سخنانی در مراسم عزاداری شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: خداوند متعال در میان امامزادگان جلیل‌القدر در دنیا، یک جایگاه ویژه‌ای به حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اختصاص داده و علم از نجف به شهر قم کوچ و از قم در تمام دنیا انتشار خواهد یافت.

وی افزود: طبق روایت خاک قم، مقدس و این شهر آشیانه اهل‌بیت (ع) است و حتی آب‌وهوای این شهر به‌گونه‌ای است که حاکمان جور نخواهند در این شهر به تفریح و تفرج بپردازند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: حرمت این بانوی بزرگوار بحث حجاب و عفاف در این شهر مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است

بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: به حرمت این بانوی بزرگوار بحث حجاب و عفاف در این شهر مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است چراکه طبق روایت مدفن این بانوی بزرگوار حرم اهل‌بیت (ع) است.

استاد حوزه تأکید کرد: بشارت تولد این بانوی بزرگوار توسط ائمه معصومین حتی قبل از وجود پدر بزرگوار حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به مؤمنین داده شده که نشان‌دهنده منزلت و جایگاه عظیم این بانو است.

وی یادآور شد: حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام در فرمایشی خطاب به دخترشان فاطمه معصومه(س) می‌فرمایند «فداها ابوها» که نشان‌دهنده منزلت این بانو در نزد خاندان عصمت و طهارت است.

بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: دشمن راه‌های مختلفی برای مقابله با شیعیان انجام می‌دهد که یکی از این روش‌ها تغییر اسامی نوزادان تازه‌متولدشده شیعیان است درحالی‌که خاندان عصمت و طهارت در نام‌گذاری اسامی دقت کافی داشتند.

وی افزود: یکی از روش‌های تبلیغ اهل‌بیت (ع) نام‌گذاری فرزندان به اسامی اهل‌بیت (ع) است به‌گونه‌ای که اگر اسم «فاطمه»، «معصومه»، «زهرا»، «علی» و…بر نوزادان گذاشته شود به‌نوعی تبلیغ دین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha