دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
حضرت معصومه(س) از مقام شفاعت گسترده برخوردار است

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی شهرستان کاشان گفت: شان، منزلت، عزت، عظمت و موقعیت حضرت معصومه(س)، قم را به پایتخت علمی و معنوی جهان تشیع تبدیل کرده است، از وجود با برکت ایشان صدها عالم و دانشمند بزرگ تربیت و پرورش یافتند و این مهم، زمینه بوجود آوردن یک حرکت تمدن‌ساز را به برکت حضرت معصومه(س) رقم زده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل کلثومی روز دوشنبه به مناسبت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان افزود: صفات یاد شده در کمتر شخصیتی به جز معصومین(ع) جمع است.

وی با تسلیت سالروز شهادت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) دختر حضرت امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام تنها امامزاده‌ای هستند که از طرف چند امام معصوم(ع) به زیارت ایشان سفارش شده و برای بقیه امامزادگان به صورت خاص سفارش و این گونه تاکید نشده است.

مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی تصریح کرد: پیش از تولد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)، امام جعفر صادق(ع) فرموده بودند که دختری از نسل من در قم دفن می‌شود که هر کس ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود و این جایگاه و عظمت را رئیس فقه جعفری پیش از تولد ایشان وعده داده بودند.

به گفته وی، شان، منزلت، عزت، عظمت و موقعیت حضرت معصومه(س)، قم را به پایتخت علمی و معنوی جهان تشیع تبدیل کرده است، از وجود با برکت ایشان صدها عالم و دانشمند بزرگ تربیت و پرورش یافتند و این مهم، زمینه بوجود آوردن یک حرکت تمدن‌ساز را به برکت حضرت معصومه(س) رقم زده است.

حجت‌الاسلام کلثومی تاکید کرد: زمینه‌سازی این تمدن نوین اسلامی که به سوی آن گام برمی‌داریم بدون شک، به دلیل وجود نازنین بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم است.

این استاد حوزه یادآور شد: البته نباید فراموش کرد که تمامی مقام و فضائل حضرت معصومه(س) به دلیل ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری ویژه و خاصی بود که ایشان نسبت به امام زمان خودش حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات و برکاتی که از طریق حوزه‌های علمیه به جهان اسلام و عالم تشیع ارائه می‌شود به برکت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) بوده و علاوه بر برکات مذهبی که نصیب شهر قم، میهن اسلامی و دنیای اسلام شده، خیرات، برکات و خدمات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را نیز می‌توان در کنار آن مشاهده کرد.

خاطرنشان می شود حضرت معصومه(س)، اول ذیعقده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند و بخشی از زندگانی‌شان تحت تربیت پدر بزرگوارش حضرت امام موسی بن جعفر(ع) بود و پس از شهادت آن حضرت، تحت تربیت برادر گرامیشان امام رضا(ع) قرار گرفتند.

آن حضرت سرانجام در دهم ربیع‌الثانی سال ٢٠١ هجری قمری دعوت حق را لبیک گفتند و امروز آرامگاه ملکوتی‌اش پناهگاه دلسوختگان و عاشقان مکتب اهل بیت(ع) است که از تمامی نقاط جهان اسلام برای زیارت مرقد این بانوی بزرگ اسلام رهسپار قم می‌شوند.

آرامگاه حضرت معصومه(س) پس از حرم امام رضا(ع)، دومین زیارتگاهی است که در ایران، اهمیت بسیار بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha