دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: آگاهی بخشی به جامعه و نقش آفرینی عالم در محضر خداوند از جایگاه شهید در جامعه مهم تر است نباید فراموش کرد که دشمن با برنامه ریزی که داشته در تلاش است تا جایگاه عالم را در جامعه کاهش دهد اما تمامی اقشار جامعه باید از جایگاه عالم ، علم و نقش آفرینی عالم آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام امروز در یادواره شهدای روحانی استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مسلم است این بوده که جامعه روحانیت تشیع به صورت ویژه بحث شهادت را بیش از همه اقشار دیگری که ممکن بوده در طول تاریخ اسلام نقش آفرینی کرده باشند تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: این افتخار برای روحانیت است که ائمه معصومین فرموده اند ما یازده تن از امامانمان یا با شمشیر یا با سم به قتل رسیده اند تجربه جنگ را از صفین داریم که اویس قرنی ما به میدان آمده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امام حسین(ع) در نامه ای که برای معاویه نوشتن جرم های معاویه را شمردند بزرگترین جرم آن این بود که علمایی از اسلام را به شهادت رسانده است، کشتن جرم است اما عالم کشتن جرم بزرگتری است چراکه بشریت به عالم نیاز دارد، مبانی مباحث باید بیشتر بررسی شود، اینگونه نیست که در اذهان افراد شبهه درست کنند که مگر علما چه نقشی دارند عالم برای پیشبرد اهداف دینی اگر نباشد هیچ کاری رخ نخواهد داد علم است که موجب اطاعت خداوند می شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند به هر شکلی مردم را از حضور علما در جامعه محروم کند کاری می کند که عالم نتواند نقش اصلی خود را ایفا کند، در قیامت اول عالم نقش آفرینی نکند شهید نقش آفرینی نمی کند، متاسفانه در غوغای آخر الزمانی که راه افتاده و شبهاتی که درست می کنند نقش و جایگاه عالم مورد تهاجم قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در پایان تاکید کرد: آگاهی بخشی به جامعه و نقش آفرینی عالم در محضر خداوند از جایگاه شهید در جامعه مهم تر است نباید فراموش کرد که دشمن با برنامه ریزی که داشته در تلاش است تا جایگاه عالم را در جامعه کاهش دهد اما تمامی اقشار جامعه باید از جایگاه عالم ، علم و نقش آفرینی عالم آگاه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha