سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
عاشورا

حوزه/رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و استکبارستیزی به صورت جهاد و در جبهه مقاومت علیه جریان کفر و استکبار و صهیونیست جنایتکار در حال ترویج است بیان داشت : شهدای جبهه مقاومت و شهیدان بزرگواری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله تربیت یافته مکتب حسینی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی امروز در آئین اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی فرهنگی هنری «مَحرم مُحرّم» در خرم آباد، با تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اینکه برگزاری سوگواره ها برای اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه ضروری است افزود:اهداف منسجم و هدفمند سوگواره ها باید با روش های خلاقانه و تاثیرگذار در بین نسل جوان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و استکبارستیزی به صورت جهاد و در جبهه مقاومت علیه جریان کفر و استکبار و صهیونیست جنایتکار در حال ترویج است بیان داشت : شهدای جبهه مقاومت و شهیدان بزرگواری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله تربیت یافته مکتب حسینی هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه عاشورا سالک راه را قدم‌ به‌ قدم جلو می‌برد و محال است کسی مصیبت را درک کند، ولی بعد از آن موضع‌گیری نکند و در برابر عاملان این ظلم و مصیبت عظمیم لعن و نفرین نفرستد و جبهه‌گیری نکند خاطر نشان کرد:عاشورایی بودن نیازمند احساس متفکر و عمیق بودن است.

مسلمی نائینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی پیشران در علم و فرهنگ است گفت:این نهاد رویدادهایی از جمله مسابقه موضوعی «مَحرم مُحرّم» را با هدف تبیین و آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف با واقعه عاشورا، رویداد عظیم اربعین و فرهنگ‌ها و باورهای بومی پیرامون این واقعه تاریخی را برگزار کرده است.

وی در پایان یادآور شد:تاکنون ۱۲ دوره سوگواره مَحرم مُحرم در سطح استانی و منطقه‌ای برگزار و امسال سیزدهمین دوره آن در سطح ملی و با همکاری هفت واحد سازمانی جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha