سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
مقاومت

حوزه/ محاسبات نشان می‌دهند با توجه به دکترین جمهوری اسلامی، آمریکا نباید رفتار تهاجمی داشته باشد چون می‌تواند جنگی را شروع کند ولی پایان نبرد با خودش نخواهد بود، منافع ایالات متحده در کل منطقه پخش شده و جنگ، هزینه بالایی برایش خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد جواد لاریجانی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» که با عنوان «تصویر واقع‌بینانه از قدرت مقاومت» روی آنتن زنده شبکه افق رفت با اشاره به اینکه غربی‌ها می‌گویند هفتاد سال قبل کشور اسرائیل تاسیس شده ولی عده‌ای تروریست نمی‌گذارند این دولت راحت باشد بنابراین اسرائیل حق دفاع در برابر آنها را دارد اظهار کرد: ولی کدام کشور است که مردمی را بیرون براند و سپس تاسیس شود؟

لاریجانی افزود: ️اقدامات صهیونیست‌ها بر اساس قوانین غربی هم ضد بشری بوده و هیچ صورت درستی ندارد.

این کارشناس سیاسی گفت: شوروی هم از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل ناراحت نبود چون کشورهای عرب منطقه در مقابل خطر صهیونیسم به دامن بلوک شرق افتادند در واقع منافع سیاسی و نظامی شوروی هم در این بین تامین می‌شد.

چرا نتانیاهو می‌گوید این آخرین جنگ ماست؟

او ادامه داد: مسئله فقط این نیست که فلسطینی‌ها در معرض آسیب هستند بلکه موجودیت اسرائیل برای ایران، عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه هم خطرناک است ولی بعد از هفتم اکتبر، این پروژه غربی با جدی‌ترین چالش مواجه شده است.

اصولا اسرائیل تاسیس نشد تا یک کشور باشد!

لاریجانی خاطرنشان کرد: پروژه تاسیس اسرائیل از ابتدا این نبوده که کشوری در کنار دیگر ملت‌ها به وجود بیاید، بلکه ابزاری بوده برای تسلط غرب بر کل منطقه غرب آسیا.

او تصریح کرد: ️جرم ایران این بوده که نخواسته زیر سیطره آمریکا و انگلیس باشد، در واقع نمی‌خواهد مثل برخی دولت‌ها گاو شیرده غرب شود.

خشونت ارتش اسرائیل جلوه‌ای از تمدن غربی است

لاریجانی با بیان اینکه خشونتی که در غزه می‌بینیم، مختص نتانیاهو و اسرائیل نیست بلکه بخشی از جوهره تمدن غربی است گفت: اصولا خشونت در این تمدن چیز بدی نیست چه اینکه در جنگ جهانی هم ۵۲ میلیون نفر کشته شدند.

اگر آمریکا نبود اسرائیل بعد از ۷ اکتبر سه روز دوام می‌آورد

او خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی کارشناسان غربی، اسرائیل بعد از هفتم اکتبر سه روز بیشتر نمی‌توانست دوام بیاورد ولی کمکی نبود که آمریکا به این رژیم نکند، اصلا اسرائیل یک سایه است و در حقیقت آمریکاست که در میدان حضور یافته است.

محاسبات سیاسی و نظامی نشان‌دهنده عدم درگیری بزرگ بین ایران و اسرائیل است

لاریجانی افزود: محاسبات نشان می‌دهند با توجه به دکترین جمهوری اسلامی، آمریکا نباید رفتار تهاجمی داشته باشد چون می‌تواند جنگی را شروع کند ولی پایان نبرد با خودش نخواهد بود، منافع ایالات متحده در کل منطقه پخش شده و جنگ، هزینه بالایی برایش خواهد داشت.

راه حل دو کشوری همان بلایی است که سر سرخپوستان آوردند

او تصریح کرد: تئوری دو کشوری یک جوک تمام معناست و هیچ نفعی برای فلسطینی‌ها نخواهد داشت، پروژه‌ای مشابه بلایی است که بر سر بومیان آمریکایی آوردند.

جبهه مقاومت دنبال کشورگشایی نیست

لاریجانی گفت: مقاومت به دنبال کشورگشایی نیست بلکه به دنبال قیام علیه استکبار است، این قیام نیازمند توانمندسازی نظامی، فرهنگی و زندگی اجتماعی است؛ حزب‌الله هم یک نیروی نظامی نیست بلکه اقدامات گسترده سیاسی و اجتماعی را هم انجام می‌دهد، مقاومت در یمن هم اینگونه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha