سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
تصاویر / اجلاسیه دوروزه مسئولین موقوفات ومنابع پایدار حوزه های علمیه کشور در قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، گفت: اگر حوزه علمیه منابع پایدار نداشته باشد چندان در انجام و تحقق برنامه‌ها موفق نخواهد بود، به طور طبیعی هر کار علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی به پشتیبانی مالی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در اجلاسیه مسئولین منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور که در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مجموع ساماندهی عواید و منابع پایدار حوزه‌ علمیه قزوین تحت اشراف و مدیریت نماینده ولی فقیه در استان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، خاطرنشان کرد: اگر حوزه علمیه منابع پایدار نداشته باشد چندان در انجام و تحقق برنامه‌ها موفق نخواهد بود و به طور طبیعی هر کار علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی به پشتیبانی مالی نیاز دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: منابع پایدار یکی از موضوعات زیرساختی، موثر و حیات بخش و استمرار دهنده فعالیت در حوزه‌های علمیه است و قبل از تاسیس هر حوزه علمیه، یک منبع پایدار در قالب موقوفات در نظر می‌گیرند که هم اکنون مدارس قزوین هرکدام رقبات و موقوفه خاص خودشان را دارند.

وی ابراز کرد: منابع پایدار یکی از زیر ساخت‌های حوزه‌هاست، چه بخش موقوفات، چه بخش‌های دیگر مربوطه باشد و یا طرح‌های جدیدی که در راه می‌تواند باشد که می‌شود با یک سری ارگان‌ها و نهادها و خیرین رایزنی کرده تا یک سری از منابع را یا تأسیس و یا اگر وجود دارد، آنها را تقویت کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: متاسفانه در زمان طاغوت عواید و منابع موقوفات خیلی مورد توجه قرار نگرفت، به عنوان مثال ده‌ها مغازه برای حوزه علمیه وقف شده که به دلیل همان قراردادهای گذشته چیز قابل توجهی عاید نمی‌شود و لذا باید در احیاء این موقوفات توجه ویژه صورت گیرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی‌های جبهه مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها و استکبار جهانی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت فرماندهان جبهه مقاومت از جمله سردار نیلفروشان و شهید سید حسن نصرالله، اظهار کرد: منابع پایدار زیر ساخت حوزه‌های علمیه است، چه بخش موقوفات و چه بخش‌های دیگر مربوطه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، به عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و یادآور شد: به واسطه این عملیات ظفرمندانه و پیوست جمعه نصر با حضور معنا دار رهبر حکیم انقلاب و امت بصیر در نماز جمعه تهران، صفوف و امتداد جبهه مقاومت جهانی شد، بطوری که تمام آزادگان عالم به این جبهه پیوستند، گر چه این پیروزی، اقتدار و دستاوردها برای جامعه اسلامی و انسانی هزینه‌های سنگینی دارد که نمونه آن شهادت فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت است که جا دارد یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

اهمیت وجود منابع پایدار در تحقق اهداف حوزه

اهمیت وجود منابع پایدار در تحقق اهداف حوزه


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha