سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
آیت‌ الله سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر لزوم اتحاد و ارتباط بیشتر بین مسلمانان گفت: سیاست دشمن این است که بین ملت‌های مسلمان مرز ایجاد کند اما با توجه به حوادثی که سوریه، لبنان و غزه اتفاق افتاد مسلمین تلاش کردند که از حال هم آگاه باشند و به یاری هم بشتابند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از خادمان حرم مطهر امامین کاظمین که برای برپایی موکب در شهر مقدس قم حضور یافته بودند ضمن خیر مقدم و تسلیت شهادت مظلومانه حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز داشت: پدر بزرگوار حضرت معصومه سلام الله علیها نیز مظلومانه زندگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام تلاش کردند ما محبان اهل بیت را به هم متصل کنند و نگذارند بین ما فاصله بیفتد، افزود: آیات قرآن و روایات توصیه کردند که اتحاد داشته باشیم اما دشمنان این اتحاد و انسجام را نمی‌توانند تحمل کنند و تلاش می‌کنند بین ما تفرقه بیندازند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی در گذشته با هم بودند و مرزی بینشان نبود، خاطرنشان کرد: سیاست دشمن این است که بین ملت‌های مسلمان مرز ایجاد کند اما به برکت حوادثی که در عراق، سوریه، لبنان و غزه اتفاق افتاد مسلمین تلاش کردند که از حال هم آگاه باشند و به یاری هم بشتابند به صورتی که اگر مردم در غزه مورد ظلم واقع می‌شوند برادرانشان در عراق به سمت دشمن موشک پرتاب می‌کنند.

آیت الله سعیدی یکی از علل طولانی شدن نصرت الهی در جنگ را شناخت دشمنان دانست و گفت: دشمن تلاش می‌کرد مرجعیت شیعی در عراق را از این حوادث و همراهی با رزمندگان اسلام جدا کند ولی طولانی شدن نصرت الهی روشن کرد که صهیونیست ها به دنبال ترور آیت الله سیستانی نیز هستند و دشمنی صهیونیست ها با شیعیان و محبان اهل بیت(ع) آشکار شد.

وی با تأکید بر اینکه ملت‌های مسلمان برای اتحاد خود هزینه می‌پردازند، گفت: سید حسن نصرالله از سرمایه‌های بزرگ ما بود و شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید نیلفروشان نیز هزینه‌های سنگینی بودند که ما پرداختیم تا اتحاد و انسجام بماند و توطئه دشمن خنثی شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: ان شاءالله ارتباط بین ایران و عراق بیشتر شود و ما در پرتو این اتحاد زمینه‌ساز حکومت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

در ابتدای این جلسه شیبانی مدیر روابط عمومی حرم مطهر امامین کاظمین با تشکر از خدماتی که خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ارائه کردند، گفت: از مهمانسرا گرفته تا سایر بخش‌های حرم مطهر همکاری لازم را داشتند و ما از این همکاری تشکر می‌کنیم.

وی ضمن ابلاغ سلام تولیت حرم مطهر کاظمین از آیت الله سعیدی برای حضور در حرم مطهر کاظمین دعوت به عمل آورد و افزود: امسال اولین سال حضور خادمان حرم کاظمین در ایام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در قم بود و ان شاءالله این حرکت هر ساله ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha