چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
ث

حوزه/ شورای اروپا روز سه‌شنبه به دانمارک توصیه کرد تعداد بیشتری از مسلمانان را در مؤسسات علمی و نهادهای اجراییِ قانون استخدام کند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، این گروه بین‌المللی حقوق بشری از دانمارک خواست یک برنامۀ ملی جهت اقدام علیه نژادپرستی اجرا کند که طی آن باید کارکنان مسلمان بیشتری یا حتی سایر اقلیت‌ها در شغل‌های مأمورین اجرای قانون و معلمی استخدام شوند.

به گزارش رسانۀ محلی دانمارک، این شورا همچنین توصیه کرد که این برنامۀ اقدام باید از نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان جلوگیری کند.

دولت پیشین دانمارک، در سال ۲۰۲۲، پس از جلب نظر اکثریت آرای پارلمان، یک برنامۀ اقدام علیه نژادپرستی را آغاز کرد که اکنون دو سال از آن می‌گذرد.

گفتنی است توصیه‌های شورای اروپا در پی گزارش‌های اخیر در مورد چالش‌های پیش روی مسلمانان در دانمارک مطرح شده است؛ چرا که وقایع اسلام‌هراسی اروپا در سال ۲۰۲۲ دانمارک را همراه با فرانسه و اتریش به‌عنوان یکی از دشوارترین و چالش‌برانگیزترین کشورها برای زندگی مسلمانان معرفی کرده است.

طبق گزارش‌های پلیس ملی دانمارک در سال ۲۰۱۸، بیش از نیمی از ۱۱۲ مورد جرم با انگیزه نفرت مذهبی در این کشور، علیه مسلمانان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha