چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
آئین چهلمین روز درگذشت طلبه مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان برگزار می‌شود

حوزه/ آئین چهلمین روز درگذشت مرحوم «حسین عباسی» طلبه سطح عالی مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان فردا پنج‌شنبه بیست‌وهفتم مهر در زادگاهش روستای دره‌چنار یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان با بیان اینکه این مدرسه دروس سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ را با حادثه ای تلخ آغاز کرد، گفت: «حسین عباسی» از طلاب این مدرسه در آستانه آئین افتتاحیه مدارس علمیه کاشان از یاسوج به طرف کاشان در حرکت بود که در مسیر اصفهان - نطنز بر اثر سانحه رانندگی از دنیا رفت.

حجت‌الاسلام سیدعباس شریفیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با اشاره به روایت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله که می‌فرمایند «اذا جاء الموت لطالب العلم و هوی علی هذا الحال مات شهیدا. کسی که در راه تحصیل علم از دنیا برود، شهید مرده است، بیان کرد: فضیلت مرگ در راه کسب علم و دانش کمتر از شهادت نیست و در روایات آمده است «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» که این مهم نشان‌دهنده اهمیت کسب علم و دانش از نگاه خداوند است.

حجت‌الاسلام شریفیان، اظهار کرد: این طلبه بزرگوار از طلاب ولایتی و عاشق اهل بیت(ع) بود که طلاب و روحانیون این حوزه از ذکر مصیبت های جانسوز ایشان بسیار سوخته‌ و در عزای سالار شهیدان اشک ریخته‌اند.

وی بیان کرد: با آرزوی صحت و سلامتی برای بازماندگان به خصوص پدر و مادر داغدیده‌ای که حسین خود را در مسیر علم و دانش و سربازی امام زمان (عج) فدا کردن تا معنی ذبیح‌الله را در عالم زنده نگه دارند، تسلیت عرض می‌نمائیم.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی ره کاشان تصریح کرد: طلبه‌گی در این زمان به عنوان یک مسیر درستی است که توفیق قرار گرفتن در آن از طرف خداوند است که شامل حال این طلبه شده و پس از سال‌ها تلاش در این مسیر جان خود را هدیه اربابش ابا صالح کرده است.

آیین افتتاحیه مدارس علمیه منطقه کاشان هجدهم شهریور امسال با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha