پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
مهدی شالچی طوسی

حوزه/ رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) از افتتاح آزمایشگاه‌های تخصصی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مهدی شالچی طوسی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، هدف از لزوم ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در کشور را تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و آموزشی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و تحقیق در رشته‌های مهندسی دانست و گفت: بهبود کمی و کیفی پایان نامه‌ها به سمت حل مسائل و مشکلات روز به شیوه‌های نوین از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

شالچی طوسی تأکید کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در کشور به منظور تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و آموزشی ضروری است.

وی بیان کرد: این اقدام می‌تواند به ارتقاء کیفیت آموزش و تحقیق در رشته‌های مهندسی کمک کند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) همچنین به اهمیت بهبود کمی و کیفی پایان‌نامه‌هااشاره کرد و گفت: این موضوع باید به سمت حل مسائل و مشکلات روزبا استفاده از شیوه‌های نوین هدایت شود. این رویکرد می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا با چالش‌های واقعی جامعه مواجه شوند و راه‌حل‌های عملی و مؤثری ارائه دهند.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جدید، هزینه‌های پژوهشی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این کاهش هزینه‌ها می‌تواند در مدیریت بهینه منابع، آشنایی و استفاده از فناوری‌های نوین مؤثر باشد.

شالچی طوسی در رابطه با آزمایشگاه‌های جدید اظهار داشت: این آزمایشگاه‌ها قادر به فراهم آوردن تمامی تجهیزات مورد نیاز برای رشته‌های عمران، معماری، برق، فیزیک، شیمی و مکاترونیک هستند. این آزمایشگاه‌ها به دانشجویان این رشته‌ها امکان می‌دهند تا با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، تجربه عملی و علمی لازم را کسب کنند.

وی به تأثیرات مثبت آزمایشگاه جدید بر کیفیت و دقت کارهای پژوهشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه به طور مستقیم به ارتقای کیفیت و دقت تحقیقات کمک خواهد کرد و مشکلاتی که پیش از این در استفاده از آزمایشگاه‌های دیگر دانشگاه‌ها وجود داشت، برطرف خواهد شد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع )در پایان گفت : به زودی تجهیزات به‌روز و بیشتری برای آزمایشگاه فراهم می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha