پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی

حوزه/ مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه، مدرسه و مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، اسماعیل دستگزار، مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با گرامیداشت فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: پیوند اولیا و مربیان که در واقع همان پیوند تربیتی و هدفمند میان خانه و مدرسه است، نیازمند وجود عنصر پیوند دهنده سومی است که این پیوند را در راستای تعالی مادی و معنوی فرزندان این مرز و بوم هدایت کند که این عنصر و پایگاه مهم همان سنگر مستحکم مسجد است. از این رو در میعادگاه نماز جمعه تلاش می شود تا برنامه های مختلف تربیتی منطقه همواره بر سه ضلع خانه، مسجد و مدرسه استوار باشد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود، هفته پیوند اولیا و مربیان را بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه، مدرسه و مسجد دانست و گفت: هدف از خلقت انسان و در کل، هدف آفرینش عالم برای تربیت انسان است و این تربیت به عنوان مقدس ‌ترین شأن در شئون ربوبیت الهی است، تربیت کار خود خداوند است و اصل تربیت به وجود خدا بر می‌گردد، همان خدایی که از طریق انبیا و اولیا تربیت بشریت را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: قوام این تربیت به دست یک نفر نیست بلکه قوام آن دارای سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد می‌باشد و در سایه همکاری این سه ضلع هست که تربیت معنا و مفهوم پیدا می‌کند، علاوه بر مربیان، معلمان و خانواده‌ها، مسجد هم نقش مهمی دارد. مسجد عبادی ‌ترین و تربیتی‌ ترین مکان در نظام اسلامی است، همکاری، همدلی و وحدت بین مسجد، مدرسه و خانواده باید حفظ بشود تا اهداف عالی تربیت، شکل گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha