پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
طوفان الأقصی

حوزه/ تحلیلگر مسایل سیاسی و عرصه بین الملل تصریح کرد: زوال اسرائیل بعد از طوفان الاقصی، شتاب عجیبی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر قیس قریشی عصر امروز طی سخنانی در همایش "تولد قیام" که با محوریت تبیین اهمیت مقاومت و طوفان الاقصی به همت مدرسه نگاه، رسانه فکرت، مؤسسه معنا و همکاری دیگر ارگان ها و نهادها در سالن همایش مجتمع هدایت برگزار شد، با اشاره به این که شکل گیری اسرائیل، تداوم پیامد نظام استعماری در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: طوفان الاقصی نظم نوین جهانی را از این حیث بر هم زده و به طور مشخص باید گفت که هفتم اکتبر چندین اسطوره نظام استعماری را به طور همزمان شکست از جمله این که برای اسرائیلی ها دیگر امنیت و بقایشان به طور جدی به چالش کشیده شده است.

تحلیلگر مسایل سیاسی و عرصه بین الملل با اشاره به این که در تحولات فلسطین به عینه شاهد تکرار تاریخ هستیم، افزود: توحش و جنایت بالای غاصبان صهیونیست در سرزمین های اشغالی در واقع تداوم همان جنایات اروپایی های استعمارگر در کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و نیز آسیایی است.

وی گفت: در انتفاضه اول شاید تماشای سنگ پراکنی فلسطینی ها علیه اشغالگران عجیب به نظر می رسید اما به موازات افزایش چندبرابری جنایات اسرائیل در طول یک سال اخیر، میزان مقاومت فلسطینی ها و به خصوص اهل غزه نیز افزایش چشم گیری داشته و این در حالی است که محبوبیت حماس در خود غزه افزایش مشهودی یافته است.

قریشی بیان داشت: روند ترس از استعمارگری و زورگویی در جامعه فلسطینی کمتر شده و امروز جامعه فلسطینی محکم تر از ۱۹۴۸ است و از آن سو باید بر این نکته تأکید کرد که از این به بعد وضعیت بحرانی را اسرائیل شاهدش خواهد بود که تاکنون برایش سابقه نداشته است.

وی گفت: در طول تاریخ، یهودی ها در همین سرزمین های اشغالی دو دولت داشته اند که سر هشتاد سال از بین رفته و این سومین دولت است که به نظر می رسد در هشتاد سالگی خود دچار فروپاشی شود.

تحلیلگر مسایل سیاسی و عرصه بین الملل افزود: در هفتم اکتبر، نیروی امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل که درباره اش افسانه سرایی هم می کنند، عملاً شکست خورد و نتوانست عملیات طوفان الاقصی را پیش بینی کند و از این تاریخ با شکست راهبردی هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی بیشتر از قبل در مسیر اضمحلال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پیروز جنگ آن کسی نیست که بیشتر انسان می کشد بلکه آن کسی است که می تواند اهدافش را تأمین کند اما بعد از یک سال و یک ماه اسرائیل در نابودی حماس ناموفق بوده و هنوز نتوانسته به جز شش نفر دیگر اسرای خود را در غزه آزاد کند.

قریشی بیان داشت: رژیم صهیونیستی همچنین در جنوب لبنان نیز با شکست فاحشی مواجه شده و ابعاد آن به گونه ای است که یارای انکار آن را هم ندارد. از سوی دیگر مطالبه انتقام از خون مطهر شهید سید حسن نصرالله باعث شده که حزب الله و نیروی رضوان، تلفات بسیاری از غاصبان اشغالگر بگیرد و عزم و اراده رزمندگان حزب الله در این قضایا واقعا شگفت آور و ستودنی است.

وی گفت: در گذشته اسرائیل به کشورهای عربی منطقه، امنیت فروشی می کرد، اما الان اعراب نیز متوجه شده اند که این رژیم قادر به تأمین امنیت خودش هم نیست و لذا همه این مسایل نشان می دهد که زوال اسرائیل بعد از طوفان الاقصی، شتاب عجیبی پیدا کرده است.

تحلیلگر مسایل سیاسی و عرصه بین الملل افزود: در عرصه داخلی و بین المللی، سران رژیم صهیونیستی، با چالش های جدی روبرو هستند که از آن جمله احساس ناامنی اسرائیلی ها برای زندگی در سرزمین های اشغالی است. در آینده نزدیک شاهد مهاجرت معکوس اسرائیلی ها و تشدید آن خواهیم بود و از سویی آسیب های رژیم صهیونیستی بعد از هفتم اکتبر به گونه ای بوده که ترمیم آن به این راحتی ها ممکن نیست.

وی در خاتمه ابراز داشت: هفتم اکتبر آغازی بود بر پایان آخرین چارچوب استعماری و از این حیث باید به تحلیل آن پرداخت، ضمن آن که دیر یا زود وضعیت تاریخی ایران و منطقه احیا خواهد شد و ما به عنوان بزرگ منطقه جایگاه خود را احیا می کنیم و این موجود ناقص الخلقه و نامشروع یعنی اسرائیل نیز از بین می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha