جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور

حوزه / کولیوند گفت: کمک رسانی به مردم لبنان و غزه از طریق هوایی، زمینی، دریایی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در اولین نشست بین المللی سازمان‌های مردم نهاد حامی فلسطین، در اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در سالن بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به اقدامات شهید امیرعبداللهیان در حمایت از جبهه مقاومت و کمک رسانی زیستی و امدادی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش آگاهی عمومی و فرهنگی به ویژه حمایت‌های رسانه‌ای و فرهنگی در تقویت محور مقاومت مؤثر خواهد بود، همچنین تقویت محور جبهه مقاومت با حمایت‌های مردمی و تقویت وحدت به این جبهه بزرگ کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به حمایت‌های امدادی، اقتصادی و زیستی در خصوص غزه اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت‌ها، سخت گیری‌ها، بی مقرراتی‌ و بی‌قانونی‌ها، به همت مردم ایران اسلامی بیش از ۱۰ هزار تن مواد غذایی و دارویی جمع آوری شده و توسط کشتی و شکل‌های دیگر این کمک‌ها ارسال شد.

وی به اقدامات و کمک رسانی در لبنان و سوریه اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که یک وسیله ارتباطی، رفاهی و امدادی تبدیل به یک وسیله تروریستی شد بیش از ۳ هزار مجروح چشمی به جا گذاشت، تلخ‌ترین حادثه‌ای که ما شاهد بودیم و هیچ وقت سابقه چنین تهاجم و تئوری در دنیا تجربه نشده است.

وی با بیان اینکه حادثه تروریستی انفجار پیجرها در لبنان بیش از ۳هزار مصدوم چشمی داشت، به آمادگی انقلابی تیم‌های پزشکی در انتقال نیرو و تجهیزات پزشکی و همچنین انتقال بیماران به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: با حضور در جنوب لبنان و در آن شرایط ۱۲۰۰ عمل جراحی صورت گرفت که بیش از ۸۰ درصد موفق بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: حوادث جنگی پی در پی لبنان که از نظر حمله، محاصره به ویژه بمب‌های سنگرشکن که شرایط کمک رسانی را بسیار سخت کرده بود همه این نوع حملات نشان دهنده نقض کامل حقوق بشر دوستانه است.

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق مجامع بین المللی به سرعت این مسئله را پیگیری کرد که این گونه جنایت‌ها بی سابقه است، جا و مکانی که آرم هلال احمر و امداد دارد آن را مورد حملات موشکی قرار دهند این در حالی است که هم اکنون کمک رسانی‌ها باز هم ادامه دارد.

وی ابراز کرد: روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه بیش از ۱۰۰ تریلر دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام زیستی را از طریق زمینی به سمت لبنان ارسال کردیم، همچنین در هفته جاری کمک‌های مردمی از طریق هوایی و زمینی و دریایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha