شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
کد خبر: 1194062
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
«آزادی در زندان»

حوزه/ «آزادی در زندان» را خانم الناز سادات قاسمی با هدف بررسی موردکاوانه و تجربه‌نگارانه در جهت ثبت و ضبط و تحلیل تجربیات یک مورد مطالعاتی موفق و کارآمد در فعالیت‌های فرهنگی جامعه فکری انقلاب اسلامی و در بستری ویژه به نام زندان به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «آزادی در زندان» را خانم الناز سادات قاسمی با هدف بررسی موردکاوانه و تجربه‌نگارانه در جهت ثبت و ضبط و تحلیل تجربیات یک مورد مطالعاتی موفق و کارآمد در فعالیت‌های فرهنگی جامعه فکری انقلاب اسلامی و در بستری ویژه به نام زندان به رشته تحریر درآورده است.

مورد مطالعه این کتاب یک روحانی جوان به عنوان متولیِ فرهنگیِ زندانی در شهر سلماس استان آذربایجان غربی است که رفتار و بازخوردهای متفاوتی داشته و به‌عنوان فعال فرهنگی و حتی مسئول، از قالب‌های معمول و تکراریِ اداری خارج شده و با زندانیان ارتباط فکری و روحی اثرگذار و کاربردی برقرار کرده است.

این روحانی جوان توانسته است در جهت افزایش اعتقادات دینی، افکار مثبت،‌ جامعه‌پذیری و ... در مخاطبان زندانی خود، فعالیت‌هایی منظم و با پشتکار بالا را شکل داده و جوّ کلی زندان شهر را متحول کند.

پژوهشگر اثر به سبب این تجربه ارزشمند و در راستای توجه به فعالیت ویژه انجام‌شده، در یک تحقیق به روش کیفی و به‌ کمک مطالعه میدانی با مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته، اقدام به تجربه‌نگاری فعالیت مذکور کرده و در راستای تحلیل اطلاعات به دست آمده، در جمعه‌آوری اطلاعات میدانی، از روش مصاحبه و در تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضمون استفاده کرده است.

این اثر با هدف دستیابی به الگویی کارآمد و مورد مطالعه در جهت استفاده‌های مشابه در آینده انجام شده است. تجربه مورد بررسی در نوع خود مفید و بخش قابل‌توجهی از آن قابل انتقال و استفاده برای فعالیت‌های مشابه است.

هدف نهایی این پژوهش که در قالب کتاب «آزادی در زندان» و در سه فصل «روایت ورود به جبهه ناشناخته»، «تحلیل و تبیین ویژگی‌های اساسی این فعالیت تبلیغی» و «جمع‌بندی و نتیجه‌گیری» تدوین شده، تحلیل جامع فعالیت صورت‌گرفته به‌عنوان تجربه‌ای موفق و در صورت امکان تجویز مدلی اولیه از این نوع خاص از فعالیت تبلیغ دینی است.

نویسنده در مطالعه پیش‌رو تلاش می‌کند بیشتر به جنبه تبلیغی، روش و فنون ارتباط‌گیری حجت‌الاسلام اکبر انوشه با مخاطبان ویژه‌ای که داشته‌اند بپردازد و معتقد است الگوی رفتاری، جذب و تبلیغ ایشان با توجه به اثرگذاری میدانی‌ای که شکل گرفته به‌شدت می‌تواند در برخی اقشار خاص جامعه قابلیت تکرارپذیری و بهره‌برداری تبلیغی داشته باشد.

کتاب «آزادی در زندان» (تجربه‌نگاری فعالیت تبلیغی یک روحانی در زندان) تألیف خانم الناز سادات قاسمی در قطع رقعی، ۱۲۴ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام در آستانه انتشار قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha