شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
کد خبر: 1194114
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه ، در یادداشتی به خبر جانسوز شهادت « شهید یحیی سنوار، مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس » ، پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی ، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه ، در یادداشتی به خبر جانسوز شهادت « شهید یحیی سنوار، مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس» ، پرداخته است و آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱستَقَمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ ٱلمَلَـئِکَةُ...»

خبر شهادت سردار بی چون و چرای غزه ، شهید یحیی سنوار، موجی از حزن و تعجب در رشادت را در جامعه جهانی برانگیخت، حزن از بابت از دست دادن سرداری بی مثل، نخبه بی مانندی که می توانست هیمنه پوشالی اسرائیل غاصب را در اذهان جهانی خورد کند.

تعجب از فرزندان معنوی علی بن ابیطالب(ع) که چنان در این مکتب درس آموخته اند که حتی تعجب دشمنان را هم بر می انگیزد و رشادت بخاطر در اوج میدان ، سر بلند و با عزت شربت شهادت را نوش جان کرد تا به « وصال الله » رسید.

بایسته است نکاتی را مد نظر داشته باشیم:

  1. مردان بزرگ هیچگاه دست از تلاش و مجاهدت در راه خدا بر نمی دارند و آخرین آرزوی آنها که برترین آرزو می باشد، شهادت در راه پروردگار و معامله با حضرت باریتعالی است، « إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ...»!
  2. بقول « سردار دلها » تا در زندگی شهید نباشی، به شهادت نمی رسی» ، مردی که در اردوگاه بدنیا می آید و شیر مادر مقاومت و رشادت را در هم می آمیزد و بعد از سالیان زیاد ، در اسارت موجب شکست و خفت رژیم صهیونیستی در جهان می شود، نشان می دهد در زندگی بارها تا مرز شهادت پیش رفته.
  3. دشمنان کینه توز و ترسوی اسلام بدانند ، با شهادت سرداران مقاومت چیزی از قدرت و قوه جبهه مقاومت کم نخواهد شد، بلکه این خونها ی جریان ساز، موتور محرکه مقاومت و جوشش جدیدی در رگهای آنها خواهد می باشد
  4. سردار شهید غزه نشان داد ، نه تنها واهمه ای از اسرائیل خبیث ندارد، بلکه همسو با مردم و سربازان خود تا پای جان می جنگد و در جنگ است که صلابت و مردانگی خود را با نوع مردن به جهان نشان می دهد، او چنان مرگ را به سخره گرفت که تمام انسانهای آزاده ای که لحظه شهادت او را دیدند، به حالش غبطه خوردند .
  5. از خون شهیدان مقاومت و سردار مقاومت ، سنوارهای فراوان متولد خواهد شد و این درخت اینقدر ریشه خود را تقویت خواهد کرد که بزودی زود، این فرزندان مقاوم در برابر قدرتهای ظالم جهان بایستند و ریشه تمام آنها را مخصوصا صهیونیست های خون آشام را از روی زمین بردارند، دیر نیست فرزندان معنوی سردار غزه، نماز جماعت خود را در قبلگاه اول مسلمین، قدس شریف ، به امامت امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha