شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
س
آسا وینستانلی

حوزه/ پلیس انگلیس به خانۀ روزنامه‌نگار و نویسندۀ طرفدار فلسطین، آسا وینستانلی، در شمال لندن یورش برد و چند دستگاه الکترونیک وی را ضبط و توقیف کرد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، در واکنش به این اتفاق، الکترونیک انتفاضه که نام دفتر محل فعالیت اوست اعلام کرد: حمله به خانه‌ی وینستانلی به وضوح با هدف ارعاب و ساکت کردن او و سایر روزنامه‌نگاران و فعالان انجام شده است. به نظر ما، این تنها تأثیر معکوس خواهد داشت؛ همکار ما وینستانلی روی همبستگی و حمایت ما از او اطمینان داشته باشد. ما رسانه هستیم و با قدرت به هر جریانی که همدستی بیریتانیا در جنایات اسرائیل را ثابت کند می‌پردازیم.

وینستانلی بیش از صدهزار دنبال‌کننده در اینکس دارد و تمرکز وی بر جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، حمایت دولت بریتانیا از این جنایات و مقاومت فلسطینیان در برابر اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی است.

جدیدترین مقاله تحقیقی او با عنوان «چگونه اسرائیل در ۷ اکتبر صدها نفر از مردم خود را کشت»، به اعمال دستورالمل هانیبال توسط ارتش اسرائیل می‌پردازد – یک دستور محرمانه که به نیروهای اسرائیلی اجازه می‌دهد تا شهروندان خود را بکشد به‌جای اینکه آن‌ها به اسارت گرفته شوند.

وینستانلی همچنین نویسندۀ کتاب «استفادۀ ابزاری از یهودی‌ستیزی» است: طوری که لابی اسرائیل جرمی کوربین را سرنگون کرد. کتابی که نتیجه سال‌ها گزارش‌های وی دربارۀ حزب کارگر بریتانیا در دورۀ اپوزیسیون است.

بریتانیا گروه‌های ضد اسرائیلی مانند حماس و حزب الله را به‌عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی کرده و حمایت از آنها جرم محسوب می‌شود؛ این قوانین توسط دولت پیشین حزب محافظه‌کار که رابطۀ نزدیکی با اسرائیل داشت در سال ۲۰۰۶ تصویب شد.

در ماه‌های اخیر، چندین روزنامه‌نگار و فعال طرفدار فلسطین، از جمله میک ناپیر، تونی گرینشتاین و ریچارد مدهرست، به‌دلیل حمایت از مقاومت فلسطین دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha