شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
کد خبر: 1194286
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: حماس زنده است و زنده خواهد ماند، این شهادت ها معنای حقیقی گروه های مجاهد را تکمیل می کند، همین که فرماندهان آنها نیز به همرزمان شهیدشان می پیوندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با تسلیت شهادت شهید والامقام "یحیی سنوار" گفت: شهادت مجاهد و مبارز خستگی ناپذیر که علاوه بر جهاد و رزم، درد اسارت را هم سال های طولانی کشیده اند و در کلام امام المسلمین آمده است که این شهید عزیز با شجاعت و تدبیر در هفتم اکتبر، ضربه ای به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد، که هنوز در باتلاق آن دست و پا می زند و راه خلاصی ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به اینکه شهید سنوار تا آخرین لحظه عمر شریفش دست از مبارزه با رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی بر نداشت، گفت: وقتی خشم و انزجار او را در لحظات پایانی عمر شریفشان با آن بدن بشدت مجروح می بینیم با همه وجود انسان خاضعانه و خاشعانه در برابر او احساس کوچکی و شرمندگی می کند.

وی ادامه داد: این شهید سعید، چه شایسته آموخت از امیر مومنان که "دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست. من از روز اول نمیترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی تواند به من آسیبی برساند. از روز دوم هم نمیترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی توانم از آن جلوگیری کنم."

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور با بیان اینکه مردان مبارز و مجاهد که مردان خدا هستند نباید به مرگ طبیعی و در بستر بمیرند، افزود: از رهبر معظم انقلاب آموختیم که پاداش این همه مجاهدت و نبرد مخلصانه جزء شهادت نمی توانست باشد چون هیچ ارزشی در اسلام بالاتر از شهادت نیست همانطور که در کلام نورانی رسول مهربانی ها آمده است "فَوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّی یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه، فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ" « بالای هر نیکوکاری، نیکوکار دیگری است تا آن گاه که مرد در راه خدا کشته شود، پس، چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکی ارزشی وجود ندارد.»

وی در ادامه با تاکید براینکه به اذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند، گفت: چون شهادت جریان دارد پس حماس، حزب الله و مقاومت زنده است این شهادت ها معنای حقیقی گروه های مجاهد را تکمیل می کند، همین که فرماندهان آنها نیز به همرزمان شهیدشان می پیوندند و این نشانگر اعتقاد قلبی و عملی یکایک این مجاهدان از صدر تا ذیل است که همگی برای تحقق هدفی معنوی، بی وقفه در حال جهاد فی سبیل الله هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان سخنی از شهید مطهری که فرمودند "شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع" گفت: شهید با خون خود به جامعه حیات مجدد می بخشد و خون شهید برای همیشه در رگ های اجتماع می جهد، شهید با شهادتش به خون خود و در حقیقت به تمام وجود و هستی خود ارزش و ابدیت و جاودانگی می بخشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه این مکتب اباعبدالله و اهل بیت(ع) است که می تواند چنین شخصیت هایی را تربیت کند که مقام ها و منسب ها آنها را لحظه ای از مبارزه در خط مقدم با دشمن خونخوار باز نمی دارد، گفت: خداوند ان شاءالله این شهید مجاهد را با سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور فرماید و راهش را پر رهرو گرداند و ان شاء الله به زودی زود انتقام خون این شهید عزیز به دست مجاهدانی که خود تربیت کرده اند به اذن الهی ستانده خواهد شد و این رژیم سفاک از صفحه روزگار محو خواهند شد.

وی خطاب به جمع حاضر و همه آزادگان جهان تاکید کرد: بدانید که صبح نزدیک است، این جنایت ها نشانه هار بودن این سگ آمریکا در منطقه است نه شجاعتش، رژیم صهیونیستی دیگر در دنیا آبرویی ندارند و روز به روز به سمت اضمحلال و نابودی پیش می رود.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت حکمت ۳۴۴ نهج البلاغه که امیر مومنان می فرمایند "مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللَّهَ، فَکَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لَا یَبْلُغُهُ، وَ بَانٍ مَا لَا یَسْکُنُهُ، وَ جَامِعٍ مَا سَوْفَ یَتْرُکُهُ، وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ، أَصَابَهُ حَرَاماً وَ احْتَمَلَ بِهِ آثَاماً، فَبَاءَ بِوِزْرِهِ وَ قَدِمَ عَلَی رَبِّهِ آسِفاً لَاهِفاً، قَدْ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ "ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِینُ". «ای مردم! تقوای الهی را رعایت کنید. چه بسیار آرزومندانی که به آرزوی خود نرسند و چه بسیار سازندگانی که در آنچه ساخته اند سکونت نمی کنند و چه بسیار جمع آوری کنندگان اموال که به زودی اندوخته های خود را ترک می گویند و ای بسا از طریق باطل گردآوری کرده و یا حق آن را نپرداخته اند یا از راه حرام به آن رسیده وبه سبب آن، گناهانی بر دوش کشیده و وزر آن را بر عهده دارند، درنتیجه وزر و وبالش به گردن آنهاست و با افسوس و دریغ بر پروردگار خود وارد می شوند و مصداق این آیه شریفه هستند: «(خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِینُ)؛ هم دنیا را از دست داده هم آخرت را و این است زیان آشکار»، گفت: مطمئن باشید اگر عمل ما همراه با زهد و تقوا نباشد در نزد خداوند متعال پذیرش نمی گردد و مقبول نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه با بیان جمله ای از شهید مطهری که فرمودند "کتاب نهج البلاغه کتاب زهد و تقواست" ضمن اینکه همگان را به رعایت تقوا در گفتار، رفتار و برخورد با همنوعان و برادران ایمانی توصیه کرد، گفت: از آیات قرآن این معنا به دست می‌آید که همه خوبی‌ها و خیرها در گرو تقوای الهی است، از این رو تقوا کلید دستیابی به خیر دانسته شده است، باید به مسئله تقوا به عنوان مهم‌ترین مسئله در زندگی توجه کرد؛ چرا که همه چیز انسان در دنیا و آخرت و در امور مادی و معنوی به این امر بستگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha