یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
مهرانگیز

حوزه/ مهرانگیز گفت: جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازم است قضات دادگستری نسبت به صدور احکام جایگزین حبس جهت جبران بخشی از نیاز کتابخانه‌های عمومی اهتمام، توجه و مساعدت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز به منظور پیگیری وصول سهم نیم درصد درآمد سالیانه شهرداری‌ها برای کتابخانه‌ها و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها برای اعمال مجازات جایگزین حبس با مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این دیدار به استناد ماده ۶ قانون تأسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های کشور و ماده ۶۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مجری تأمین مالی کتابخانه‌ها را وصول سهم نیم درصد درآمد سالیانه شهرداری‌ها بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.

راهب تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت سهم نیم درصد توسط شهرداری‌ها، کتابخانه‌ها از امکانات جدید و به روز بی بهره خواهند شد، به همین خاطر توجه شهرداری‌ها به این حوزه موجب بهبود کیفیت ارائه خدمات و در نتیجه افزایش اشتیاق مردم به کتابخوانی و کتابخانه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری فی ما بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با معاونت فرهنگی و منابع انسانی قوه قضائیه در راستای صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس با محوریت کتاب و رفع نیازمندی‌های کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: هدایت افراد دارای جرایم ناخواسته به سمت کتابخانه‌ها موجب آگاهی و هشدار آنان می‌شود و در تصحیح دیدگاه و باورهای آنان نیز بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی ظرفیتی هستند که می‌توان از آن برای اصلاح محکومان و بازتربیت آنان برای برگشت به جامعه استفاده کرد.

راهب با تشکر از احکامی که تاکنون در این زمینه در استان صادر شده، ابراز کرد: با توجه به کمبود تجهیزات به روز در کتابخانه‌ها و تهیه کتب جدید، تقاضا داریم نسبت به صدور این سبک آراء، مساعدت و همکاری بیشتری از سوی قضات صورت گیرد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با تأکید بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری‌ها، تصریح کرد: اختلافات حقوقی باید از طریق گفت‌وگو و میانجی گیری رفع شود تا باعث ایجاد پرونده و دعاوی حقوقی ما بین دستگاه‌های اجرایی نشود.

وی با استقبال از صدور احکام جایگزین حبس، خاطرنشان کرد: جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازم است تا قضات دادگستری‌های استان نسبت به صدور احکام جایگزین حبس جهت جبران بخشی از نیاز کتابخانه‌های عمومی اهتمام، توجه و مساعدت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha