یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم تعامل جدی تبلیغات اسلامی با ائمه جمعه، گفت: امروز دفتر ویژه جزیره مقاوم خارگ به عنوان یک نهاد رسمی در سطح ادارات شهرستانی دیده می‌شود و با راهبری امام جمعه جزیره، و استفاده از ظرفیت شبکه مردمی مساجد، هیأت مذهبی، امامان محله، پایگاه‌های اجتماعی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی اثربخشی مناسبی در عرصه جهاد تبیین خواهد داشت. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، آئین افتتاح دفتر ویژه تبلیغات اسلامی جزیره خارگ با حضور حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه، محمدرضا دشتی‌زاده بخشدار ویژه، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی امروز در این جزیره برگزار شد.

امام جمعه خارگ در این مراسم گفت: با توجه به شرایط نیروی انسانی که در جزیره داریم و فرهنگ‌های متفاوتی که در جزیره وجود دارد، اثرگذاری فرهنگی نیازمند کارهای فراتر از برنامه‌های معمولی هفتگی و ماهیانه و مناسبت‌های ملی و مذهبی هستیم و انتظار داریم بتوانیم در موضوعاتی که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمود کارگر با اشاره به لزوم توجه به اهمیت بیشتر به رسالتی که نسبت به فرهنگ دینی داریم، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ی بسیار مبارکی است که حضرت امام(ره) بنای آن را گذاشتند و باعث این شد که حداقل یک نقطه‌ای نسبت به اسلام و تبلیغ برای اسلام در ذهن‌های مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: نگاه ما به سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد جهادی است و روحیه جهادی عامل مهم هدایت‌گری راهبری فرهنگی است که سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام دادن آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید مجاهد، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: امیدواریم نقش خود را در مسئله آزادسازی قدس که مقام معظم رهبری فرمودند کلید فرج است، ایفا کنیم و باید همه نسبت خود را با مسئله فلسطین مشخص کنند.

حجت‌الاسلام محمد قادری گفت: جزیره خارگ، به عنوان جزیره مقاومت جایگاه ویژه‌ای در تاریخ مقاومت ۵۰۰ سال اخیر دارد و در دوران دفاع مقدس هم اولین شهید دفاع مقدس استان از این جزیره بود.

وی با اشاره به وحدت کامل شیعیان و برادران اهل تسنن در این جزیره افزود: خارگ با تمام این ویژگی‌هایی که دارد، از شیعیان مجاهدی برخوردار است که در کنار برادران اهل سنت انقلابی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی و جهادی تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم تعامل جدی تبلیغات اسلامی با ائمه جمعه افزود: امروز دفتر ویژه جزیره مقاوم خارگ به عنوان یک نهاد رسمی در سطح ادارات شهرستانی دیده می‌شود و با راهبری امام جمعه جزیره، و استفاده از ظرفیت شبکه مردمی مساجد، هیأت مذهبی، امامان محله، پایگاه‌های اجتماعی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی اثربخشی مناسبی در عرصه جهاد تبیین خواهد داشت.

بخشدار ویژه خارگ در بخش دیگری از این مراسم گفت: این خاک، خاک گیرایی است و رشادت‌های فراوانی در طول سالیان قبل و بعد از انقلاب اسلامی در این جزیره شکل گرفته و وحدت بین شیعیان و اهل سنت در این جزیره زبانزد عام و خاص است.

دشتی‌زاده تصریح کرد: همین وفاق و همدلی در خارگ باعث شده که مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانند خدمات‌رسانی خوبی رو انجام بدهند.

وی با بیان اینکه جزیره مقاوم خارگ، قلب تپنده صادرات نفت ایران است، افزود: خارگ اهمیت خاصی از بعد بین‌المللی و صادرات نفت دارد و همین مسئله اهمیت این جزیره را دو چندان می‌کند و از همین رو در بعد فرهنگی با محوریت حجت‌الاسلام کارگر امام جمعه جزیره خارگ فعالیت‌های گسترده‌ای فرهنگی انجام می‌گیرد.

بخشدار ویژه خارگ در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از راه‌اندازی دفتر ویژه تبلیغات اسلامی خارک، بر تعامل و همکاری با این مجموعه تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha