یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
تقیانی پور

حوزه / خیرالله تقیانی‌پور گفت: درباره نحوه اکران فیلم‌هایی نظیر «قلب رقه» گلایه دارم البته خوشبختانه این فیلم فروش خوبی داشته است اما چرا باید تمام سالن‌ها در اختیار فیلم طنز باشد.

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: ساخت فیلم‌هایی با محوریت فرهنگ مقاومت جز الزامات تولید است به ویژه در شرایط فعلی که جامعه در شرایط بحرانی به سر می‌برد نیاز است چنین فرهنگی در جامعه رواج داشته باشد چون جامعه‌ای که در آن مقاومت و ایثار، فرهنگی عمومی باشد به آن نمی‌توان اجحافی کرد.

وی افزود: فیلم سینمایی «قلب رقه» با چنین هدفی تولید شد. برای این فیلم ما مطالعات و تحقیقات فراوانی انجام دادیم. تمامی بخش‌های این فیلم در سوریه جلوی دوربین رفت. فیلمبرداری در این کشور جز شرایط من برای قبول کارگردانی قلب رقه بود چون می‌خواستم فیلم در محیطی که قصه روایت می‌شود بیان شود.

تقیانی‌پور گفت: درباره شخصیت‌پردازی فیلم کاملاً با دقت عمل کردیم حتی درباره نیروهای داعش نیز تلاش شد تحقیقات خوبی انجام شود. در همین راستا فیلم‌های بسیاری از مصاحبه داعشیانی که اسیر شده بودند دیدم و با آدم‌هایی که با آنها مصاحبه کرده بودند گفتگو انجام دادم به واسطه این گفتگوها می‌خواستم در این فیلم شخصیت‌ها به هیچ وجه تیپ نبوده و هویت داشته باشند.

این کارگردان با بیان اینکه ساخت فیلم با محوریت مقاومت نیازمند باور و اعتقاد است، تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند فیلمی که در این حوزه تولید می‌شود حتماً از حمایت‌های مختلفی سود می‌برد در حالی‌که اینگونه نیست و ما برای به دست آوردن امکانات واقعاً جنگیدیم. درضمن فیلمسازی در این حوزه نیازمند باور و اعتقاد قلبی است چون بدون این ویژگی مطمئناً فیلمی که تولید می‌شود کیفیت لازم را نخواهد داشت.

تقیانی‌پور تصریح کرد: درباره نحوه اکران فیلم‌هایی نظیر «قلب رقه» گلایه دارم البته خوشبختانه این فیلم فروش خوبی داشته است اما چرا باید تمام سالن‌ها در اختیار فیلم طنز باشد. من با فیلم‌های طنز مشکلی ندارم چون باید چنین آثاری نیز تولید شود اما حرفم این است در کنار فیلم‌های طنز به دیگر گونه‌های سینما نیز اجازه نمایش داده شود.

انتهای پیام

این فیلمساز در انتها بیان کرد: اگر عدالت در اکران رعایت نشود در حقیقت به سینمای طنز نیز ظلم شده است چون مطمئن باشید اگر همه سالن‌ها در اختیار فیلم طنز باشد مردم بعد از مدتی از این شکل سینما نیز اشباع خواهند شد و در نهایت سینما در تمامی ژانرها آسیب خواهد دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha