دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
حسین شکوری

حوزه/ معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اولین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره کانون داوران حرفه ای استان سمنان با حضور اعضاء هیئت موسس و داوران حرفه ای دارای پروانه بهره برداری در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حسین شکوری، معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این نشست با ابراز تبریک و تسلیت در پی شهادت فرمانده غیور و خستگی ناپذیر حماس «یحیی السنوار» گفت: هرچه بیشتر جنایت های رژیم غاصب اسرائیل ادامه پیدا می کند، چهره این لکه ننگین عالم برای جهانیان بیشتر آشکار می شود و آرزو داریم، خداوند متعال روزهای ظفر و پیروزی مجاهدان مقاومت را بیش از پیش فراهم آورد و اسرائیل پلید از روزگار محو و نابود شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه گفت: بر اساس ماده ۱۹ اساس نامه کانون داوران حرفه ای، می بایست با برگزاری انتخابات از بین داوران حرفه ای که دارای پروانه بهره برداری هستند، هیات مدیره متشکل از؛ ۷ نفر عضو اصلی، ۲ نفر عضو علی البدل و ۲ نفر بازرس مشخص و در اجرای ماده ۳۱ نیز ۳ نفر به عنوان اعضای هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی انتخاب شوند.

در ادامه جلسه، فرآیند اخذ رأی مطابق با اساسنامه و ضوابط ابلاغی به صورت جمعی و مخفی بر روی اوراقی که به تایید هیأت موسس رسیده بود، برگزار شد.

شکوری، پس از برگزاری انتخابات با قدردانی از حمایت های ارزشمند هیئت موسس افزود: سیاست کلان دستگاه قضایی، توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی است تا علاوه بر به رسمیت شناختن نهادهای مردمی و توسعه فعالیت نخبگان و صاحب نظران برگزیده علم حقوق که با طی مراحل آزمون های مختلف و دوره های علمی موفق به کسب پروانه داوری شدند، مسیر عدالت در ایجاد مصالحه با رویکرد گسترش صلح و سازش در جامعه تسهیل و تسریع یابد.

معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه عنوان کرد: با برگزاری این انتخابات هریک از اعضاء هیئت مدیره به سِمت های تعینی منصوب شدند تا با اجرای مفاد اساسنامه، توسعه و اعتبار بخشی به امر داوری به درستی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha