دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
امام جمعه بروجرد

حوزه/امام جمعه بروجرد گفت:مبلغان و روحانیون با تسلط به علوم فقهی و علم روز به شبهات و سوالات جامعه پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد عصر روز گذشته در نشست روحانیون شهرستان که با هدف بزرگداشت شهدای مقاومت برگزار شد گفت: روحانیون باید به شبهاتی که در جامعه وجود دارد پاسخ دهند در مدارس حضور فعال داشته و همچنین پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشند.

وی به بیان چند شبه پرداخته و گفت: بعضی ها میپرسند چرا انقلاب کردید؟ ما یادمان نرفته است که در زمان های قدیم چقدر با مشکلات روبرو بودیم، اکثر مناطق ما از نعمت آب ، برق و گاز محروم بودند، این بخشی از خدمت انقلاب است،همچنین ایران در بخش هایی دیگری مانند پزشکی، صنعتی ،صنایع موشکی و ...نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه ما انقلاب کردیم برای پیشرفت و برای اینکه آقای بالا سر نداشته باشیم، افزود:ما انقلاب کردیم که سلطه را برداریم و استقلال کشور را حفظ کنیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: ما انقلابمان را صادر می کنیم، این فرموده امام(ره) به معنای کشور گشایی نیست بلکه این یعنی از ما الگو خواهند گرفت، مثل حماس و حزب الله که از انقلاب ما الگو گرفته و در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند.

وی به بیان شبهه ای دیگر پرداخته و گفت: برخی ها می گویند خودمان مشکل داریم چرا به غزه و لبنان کمک کنیم، در حقیقت باید گفت کمک به فلسطین و لبنان کمک به خودمان است دشمن از ما می خواهد نوکر آنها باشیم، اگر ما کمک نکنیم این بمب ها و موشک ها که بر سر مردم بی دفاع لبنان و فلسطین ریخته می شود بر سر ما ریخته خواهد شد،دوم آنکه وظیفه شرعی ما است که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم.

امام جمعه بروجرد گفت: اینها ما را از جنگ میترسانند، اگر جنگی بشود تمام پایگاه های آمریکایی در تیر راس جمهوری اسلامی است و اسرائیلی باقی نخواهد ماند و شکست اسرائیل یعنی بی آبرویی آمریکا و استکبار مجبور می شود برای همیشه از منطقه خارج شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکای جنایتکار نمی توانند با ترور فرماندهان مقاومت روحیه جبهه مقاومت را تضعیف کنند خاطر نشان کرد: این ترورها تاثیری در تضعیف جبهه مقاومت نخواهد داشت و مقاومت با قدرت و وحدت آزادگان جهان در مقابل ظلم می ایستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha