دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نی

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در اختتامیه مرحله استانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج ایلام با عنوان سودای عشق که در سالن سینما فرهنگ مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به اهمیت تئاتر به عنوان ابزاری برای انتقال پیام‌های اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، سردار قدرت الله کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در اختتامیه مرحله استانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج ایلام با عنوان سودای عشق که در سالن سینما فرهنگ مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به اهمیت تئاتر به عنوان ابزاری برای انتقال پیام‌های اجتماعی اشاره کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه شهادت شهید سنوار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، افزود: این شهادت اوج مظلومیت غزه و فلسطین را به تصویر کشید و نشان‌دهنده ایمان به وعده خداوند و هدف در عمل است. با خون شهید سنوار، جانی تازه در رگ‌های مقاومت دمیده شد که نویدبخش شکست دشمنان است.

سردار کریمیان ادامه داد: با مرور وقایع غزه و لبنان، به تناقض‌های آشکار و نسل‌کشی‌های بی‌شرمانه پی می‌بریم. این واقعیت تلخ نشان می‌دهد که جان انسان‌ها در نظر دشمنان ارزشی ندارد و نوزادانی که تنها چند ساعت از تولدشان گذشته، به شهادت می‌رسند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام تأکید کرد: هنر و هنرمندان رسالت بزرگی دارند. حتی اگر هنر برای سرگرمی باشد، باز هم دارای هدف و رسالت است. هنرمندان فرزندان زمانه خود هستند و اگر از اطراف و زمانه خود نگوید، نمی‌توان او را هنرمند نامید.

وی با اشاره به قدرت زبان هنر، تصریح کرد: هنر بهترین راه برای انتقال پیام است، به شرطی که پیام به درستی انتخاب و منتقل شود.

سردار کریمیان در ادامه گفت: هنرمندان به دلیل توانایی‌شان در مرجعیت و موهبت الهی هنر، مسئولیت سنگینی دارند. خوب بودن آنها ثواب مضاعف و بد بودنشان گناه مضاعف را به دنبال دارد. بنابراین، باید تلاش کرد که هنر باعث اعتلای همه‌جانبه هنرمند باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه هنر در دست نظام استکبار به ابزاری برای مقاصد شوم تبدیل شده و قربانیان نوجوان و جوان جوامع، محصول هنر لجام‌گسیخته غرب و اروپا هستند.

سردار کریمیان افزود: افزایش خشونت، عادی‌سازی گناه و سرد شدن کانون‌های گرم خانواده‌ها، همگی نتیجه هنر بدون تعهد در غرب است.

وی تأکید کرد: هنرمند متعهد باید خود را در قبال جامعه مسئول بداند و با تولید آثار فاخر، تبعات جنگ همه‌جانبه دشمن را خنثی کند و امروز را مطابق با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بسازد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: زاویه دید یک کارگردان و هنرمند باید به گونه‌ای باشد که در انتخاب مسائل و مشکلات جامعه به عنوان موضوع اصلی آفرینش هنری دچار اشتباه نشود. مهم‌ترین بخش از کار، محتواسازی و تولید اثر فاخر است.

وی تصریح کرد: تئاتر دنیایی از معنی و روح زندگی است. خلاقیت در آن موج می‌زند و باید به نقطه شروع، اوج و فرود نمایش توجه ویژه‌ای داشت تا بیننده بتواند با موضوع ارتباط برقرار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha