دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
ماهشهر

حوزه/ دوره «آشنایی مقدماتی با هوش مصنوعی» از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س) ماهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س) ماهشهر دوره «آشنایی مقدماتی با هوش مصنوعی» را برای طلاب، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران برگزار کرد.

در این دوره که به صورت مجازی برگزار شد، خانم مهدوی فخر، پژوهشگر عرصه هوش مصنوعی و مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز، بیان کرد: نگاه امروز بشریت نسبت به هوش مصنوعی یک نگاه ابزاری جهت تولید محتوا و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است. اما آن چیزی که حائز اهمیت است و رسالت حوزه های علمیه آن را نیز دربر می گیرد، شناخت و آشنایی با هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن است.

وی گفت: با دو رویکرد فنی و تحلیلی می توان با هوش مصنوعی مواجه شد. رویکرد ابزاری؛ یعنی اینکه انسان از هوش مصنوعی در فعالیتهای مختلف جهت تأمین و برطرف کردن نیازهای خود استفاده کند. و رویکرد آسیب شناسی؛ یعنی مبانی های نظری، فلسفی و تمدنی آن را مورد بررسی و کنکاش قرار داد که می توان براساس آن مشخص کرد که هوش مصنوعی چه مزایا، خطرات و آسیبهایی دارد.

خانم مهدوی فخر با تأکید بر اهمیت آشنایی و استفاده از هوش مصنوعی افزود: طلاب و حوزه های علمیه برای شناخت هوش مصنوعی، استفاده صحیح از آن و نیز در عرصه ساخت هوش مصنوعی باید قدم های محکمتری بردارند تا بتوانند فرهنگ علوم اسلامی و انسانی را از این طریق به جهانیان انتقال دهند.

این پژوهشگر عرصه هوش مصنوعی در ادامه این دوره به تعریف هوش مصنوعی و تاریخچه آن، نحوه آشنایی و ورود در عرصه شناخت هوش مصنوعی و همچنین معرفی چند سایت از جمله چت جی پی تی و نحوه گفتگو در آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha