شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ |۲۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 26, 2024
مومنی

حوزه / مومنی گفت: در بحث انتخاب استانداران، اولویت اصلی دولت ناظر به کارآمدی و شایستگی آنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اسکندر مؤمنی در مراسم معارفه محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار جدید تهران، اظهار داشت: رئیس جمهور در دوران انتخاباتی موضوعات مختلف را مطرح کرد از جمله «وفاق و همبستگی ملی» که اداره کشور باید توسط همه گروه‌های مختلف صورت بگیرد و بر همین اساس کابینه را معرفی کرد.

وی افزود: مجلس با میانگین بالا به همه کابین رأی اعتماد داد و طبیعتاً بر اساس صحبت‌های رئیس جمهور در وزارت کشور باید به همین سبک و سیاق عمل کنیم و انتخاب استانداران در عین دارا بودن شرایط عمومی که همه مدیران و کارگزاران نظام باید دارا باشند، اولویت اصلی کارآمدی و شایستگی آنها است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فرد کارآمدی که برای استاندار انتخاب می‌شود اینکه از چه تفکری است و از چه قومیتی است و حتی از چه مظهری است هیچ تفاوتی ندارد، همه اهل ایران هستیم و باید برای سربلندی ایران تلاش بکنیم.

وی، کارآمدی را ملاک اصلی خدمتگزاران در دولت چهاردهم دانست و گفت: به این اصل وفادار هستیم و انتخاب استانداران را به همین شیوه انجام می‌دهیم، استان تهران ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد و جایگاه بسیار مهمی در ایران و منطقه دارد، طبیعتاً استانداری که در این استان منصوب می‌شود باید بیشترین قرابت و نزدیکی را به این شعار وفاق ملی و به این رویکرد وفاق ملی داشته باشد.

مؤمنی ضمن تشکر از فخاری استاندار سابق تهران و دولت سیزدهم، اظهار کرد: فخاری ویژگی‌های فراوانی دارد، سلامت و صداقت و در عین پرکاری از ویژگی‌های او است که در مدت قریب به دو سال به همراه همکاران، فرازهای استان تهران را با تلاششان اداره کردند، لذا باید گفت کارنامه فخاری درخشان است و برای او آرزوی موفقیت دارم.

وی ابراز کرد: معتمدیان در استان خراسان جنوبی در دولت دوازدهم استاندار بود و برای استان تهران با توجه به شاخص‌هایی که در نظر گرفته شد، با فاصله نمره بالایی آورد و حتماً می‌دانید که استان تهران جای آزمون و خطا نیست، او در خراسان جنوبی و خراسان رضوی موفقیت‌های بالایی کسب کرد همینطور در آذربایجان غربی نیز به همین شکل موفق بود.

وی ادامه داد: اقتصاد خوانده و هم در حوزه اقتصادی و هم توسعه موفق بود و هم در حوزه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار نرم در مدیریت‌های مختلف، موفق بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان تهران ظرفیت‌های عظیمی دارد اما چالش‌هایی دارد که امیدواریم معتمدیان در اولویت اول خود قرار دهد و به حول قوه الهی با همکاری همه مسئولین و دست‌اندرکاران و نمایندگان ان‌شاءالله نسبت به ساماندهی این چالش‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلامحسین ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    0 0
    هیچ درست شدنی نیست تا مسئولان باید دست کار شوند