دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
مومنی

حوزه/ وزیر کشور با بیان اینکه همسایگان ایران باید درخصوص امنیت مرزها، اقدامات متقابلانه داشته باشد، از برگزاری یک نشست مشترک در همین زمینه با وزرای کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اسکندر مومنی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت، «دیپلماسی همسایگی» را یکی از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی اعلام و اظهار کرد: مرز یک مسئله دوطرفه است. ما باید مراقب باشیم که از ورود غیر مجاز و قاچاق سلاح به کشور جلوگیری شود.

وی بیان کرد: همسایه‌های ما نیز متقابلا باید درخصوص مرزهای خود مراقب‌های لازم را انجام دهند.

وزیر کشور افزود: در نظر داریم یک نشست منطقه‌ای با وزرای کشورهای همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. مراقبت از مرزهای کشور امری است که حتماً باید به‌صورت دوجانبه انجام شود.

مومنی به فرآیند انتخاب استانداران اشاره کرد و گفت: استانداران براساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، ادامه داد: برای اولین بار یک استاندار از قومیت عرب و همچنین یک فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شدند. این اقدام در راستای تحقق شعار وفاق ملی و تدابیر مدنظر آقای پزشکیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha