دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1195242
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
آغاز

حوره / طرح "هر مسجد یک هیئت صلح" که به هدف حل اختلافات و صلح با کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی بود امشب باحضور مسئولین در مسجد امام حسین(ع) کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز حل اختلاف کشور امشب در آیین طرح "هر مسجد یک هیئت صلح" که در مسجد امام حسین(ع) کرمان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: محور کار هیئت‌های صلح این است که اجازه ندهند در مسجد و در محله اختلافات گسترش پیدا کنند و با بروز کوچکترین اختلافی در راستای ایجاد صلح و سازش اقدام کنند، نتیجه این اقدامات این است که آن محله کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه محبت باید از خدا تا همه مومنین تسری پیدا کند، عنوان کرد: تشکیل هیئت صلح در مساجد به معنای آن است که این افراد تلاش می‌کنند محبتی که اساس ایمان است را در بین مومنین زیاد کنند، طرح هر مسجد یک هیئت صلح، بر محور صلح مهدوی شکل گرفته تا جامعه و مسجد امام حسین(ع) پسند ایجاد کنند و رحماء بینهم را قوی کند.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور، تبیین کرد: صلح یار، امام جماعت، ریش سفید، کاسب و هر فردی که در قالب هیئت صلح خدمت می‌کند باید بداند که یکی از بزرگ‌ترین خدمات را به تقویت ایمان خود و تقویت ایمان همنوعان خود کرده که موجب رضایت و خشنودی اهل‌بیت(ع) نیز می‌شود.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: راه‌اندازی هیئت صلح در مساجد، کار ارزشمندی است و همه باید کمک کنند تا این طرح توسعه یابد، همه باید اراده کنند تا به‌خاطر خدا و رضایت اهل‌بیت(ع) صلح یار باشند و با مشاهده هرگونه اختلاف، برای رفع آن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: هیئت‌های صلح در مساجد باید به پایگاه رسیدگی اجتماعی و حل مشکلات مردم تبدیل شوند و همیاری اجتماعی در راستای اجرای این طرح توسعه یابد، همچنین به کمک جنگ‌زدگان و اهالی جبهه مقاومت نیز بشتابند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha