دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
لطفعلی

حوزه / محمد لطفعلی گفت: دیده شدن فیلم‌هایی که در آنها موضوع مقاومت مدنظر است باعث می‌شود فیلمسازان با انگیزه بیشتری به سمت تولید این کارها متمایل شوند.

محمد لطفعلی کارگردان فیلم کوتاه «آوای ابرها» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم «آوای ابرها» در بخش «شاخه زیتون» حضور دارم. در این فیلم به بخشی از اتفاقات رخ داده در غزه پرداخته می‌شود. در این کار تلاش کردم زوایای جدیدی از آلام و دردهای مردم و کودکان سرزمین‌های اشغالی را ترسیم کنم.

وی افزود: «آوای ابرها» داستان کودکانی است که اسامی خود را روی دستشان می‌نویسند تا وقتی بمباران می‌شود و پیکر آنها زیر آوار می‌ماند شناسایی آنها برای امدادگران راحت باشد. این موضوع درد بسیار بزرگی است که با شنیدنش هر انسان آزاده‌ای متاثر می‌شود اما متاسفانه به دلیل جریان نفوذ، بسیاری از این دردها به گوش جهانیان نمی‌رسد.

این فیلمساز ادامه داد: بخش «شاخه زیتون» که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود این فرصت را پیش آورده تا اتفاقات خوبی در حوزه سینمای مقاومت رخ دهد. البته باید سیاستی اندیشید تا فیلم‌هایی که تلاش دارند موضوعات مقاومت را مد نظر قرار دهند در معرض دید عموم مردم قرار گیرد. دیده شدن فیلم‌هایی که در آنها موضوع مقاومت مدنظر است باعث می‌شود فیلمسازان با انگیزه بیشتری به سمت تولید این کارها متمایل شوند.

این کارگردان ادامه داد: مردم از فیلم‌هایی که در آنها دغدغه روز مشاهده می‌شود استقبال می‌کنند. اتفاقات رخ داده در غزه نیز یکی از رویدادهای مهم در زمان حال است. صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی جنایاتی را انجام می‌دهند که از دایره انسانیت خارج است، بنابراین اگر به شکلی صحیح به اتفاقات فلسطین توجه شود مطمئناً مخاطبان آن نیز بسیار خواهند بود.

وی در انتها تصریح کرد: در شرایط فعلی فضای مجازی مرز مشخصی ندارد و تمام دنیا مخاطب آن هستند بنابراین از این حوزه جدید نمایش، می‌توان بهره برد تا فیلم‌هایی با محوریت مقاومت بیشتر دیده شود البته روشی که برای پرداختن به این موضوع نیاز است باید به دور از شعار و سطحی نگری باشد. منظور اینکه به اتفاقات به صورت خبری نگاه نکنیم بلکه در کارهای نمایشی نگاه هنرمندانه و دراماتیک داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha