دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
دهقان

حوزه / پوریا دهقان گفت: در ساخت فیلمی که مقاومت را محور دارد باید مطالعه و آگاهی لازم وجود داشته باشد تا بتوانیم به درستی آنچه را که در غزه و لبنان روایت می‌شود را بیان کنیم.

پوریا دهقان؛ فیلمساز فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه باید با ایده‌های جدید دست به ساخت فیلم‌هایی در حوزه مقاومت زد، گفت: من با فیلم «برقص» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حاضر بودم. این فیلم به موضوع غزه و اشغالگری صهیونیست‌ها اشاره دارد، اما لحن و بیانم در فیلم تکراری نیست و تلاش کردم با رویکردی جدید به این موضوع وارد شوم. برای همین برای اولین بار موضوع مقاومت را در قالب ژانر وحشت جلوی دوربین بردم.

وی با بیان اینکه فیلمی که در حوزه مقاومت ساخته می‌شود باید از بار اطلاعاتی و علمی کافی بهره برده باشد، افزود: در ساخت فیلمی که مقاومت را محور دارد باید مطالعه و آگاهی لازم وجود داشته باشد تا بتوانیم به درستی آنچه را که در غزه روایت می‌شود را بیان کنیم وگرنه اگر بخواهیم تنها به آن چیزی که در گزارش‌ها دیده‌ایم، بسنده کنیم صرفاً یک فیلم سطحی تولید کرده‌ایم. درضمن در فیلم‌هایی که قرار است به موضوع مقاومت توجه کند باید از لحن خبری و گزارشی خودداری کرده و با زبان درام با مخاطب حرف بزنیم.

این فیلمساز درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران چنین توضیخ داد امسال در جشنواره همانند سال قبل بخش «شاخه زیتون» روایتگر اتفاقات غزه بود. در این بخش فیلم‌های خارجی نیز حضور داشتند آثاری که توانستند گوشه‌ای از جنایات صهیونیست ها را تصور کنند. در این بخش مضامین متنوع بوده و ما شاهد آثار خوبی در جشنواره این دوره بودیم البته باید اجازه دهیم تولیدات بیشتری روانه پرده شود و از برخی آسیب‌ها نهراسیم چون در سایه آزمون و خطا است که می‌توانیم رشد کنیم.

دهقان اضافه کرد: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اتفاق خوبی در سینمای کشورمان است. در این رویداد مردم قادرند مخاطب فیلم کوتاه باشند زیرا در حالت عادی چندان شرایط برای نمایش فیلم کوتاه فراهم نیست با این توضیح از مسئولان درخواست دارم که نمایش فیلم کوتاه و مستند را جدی بگیرند چون اگر بتوانیم در حوزه فیلم کوتاه و مستند موفق باشیم مطمئن باشید دستاوردهایش سینمای داستانی را هم شامل خواهد شد.

این کارگردان ادامه داد: فیلم کوتاه امکان اکران عمومی را دارد چون نمایش فیلم‌های هنر تجربه نشان داده مردم به آثار هنری نیز علاقمند هستند تنها کافیست شرایط برای نمایش آن تولیدات فراهم باشد. این اتفاق نیز تنها با حمایت دولت رخ می‌دهد به ویژه سینماهای بخش دولتی انتظار می‌رود در این رابطه نقشی تعیین کننده ایفا کنند جدا از سینما تلویزیون نیز می‌تواند با نمایش فیلم کوتاه به سلیقه‌سازی در این عرصه کمک کند.

وی در انتهای این گفتگو تاکید کرد: آنچه که در غزه و لبنان رخ می‌دهد تنها به مسلمانان ارتباطی ندارد بلکه کل جهان مخاطب آن هستند، زیرا وحشی‌گری که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند از دایره انسانیت خارج شده و باید در معرض دید همه مردم جهان قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha