دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تصاویر/آیین عبادی سیاسی و وحدت‌بخش جمعه به امامت حجت الاسلام موسوی در دهلران برگزار شد

حوزه/حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران، در خطبه‌های نماز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳، به تبیین اوصاف عبادالرحمن و اهمیت حضور دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس پرداختند. ایشان همچنین بر لزوم توجه ویژه به وضعیت آموزشی و رفاهی بخش‌های محروم شهرستان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام موسوی در خطبه های نمازجمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی، به تفسیر آیات آخر سوره فرقان پرداختند و اوصاف بندگان مخلص خداوند را بیان کردند. وی تأکید کردند که عبادالرحمن کسانی هستند که به خداوند وصل هستند و هیچ شریکی برای او قائل نیستند و تمام نعمات را از جانب خداوند می‌دانند.

امام جمعه دهلران با تبریک و تسلیت شهادت سید هاشم صفی الدین، مجاهد سرافراز جبهه مقاومت و حزب الله لبنان، گفتند: پیروزی از آن مسلمانان است و اقتدار جبهه مقاومت بعد از شهادت بزرگان مستحکم‌تر شده است. وی به پیوستن به پویش #ایران_همدل به عنوان مصداقی از تقوای الهی و انفاق اشاره کردند و از همه خواستند تا در حد توان خود از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و لبنان حمایت کنند.

حجت الاسلام موسوی همچنین یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی را گرامی داشتند و گفتند: حضور دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس نقطه عطفی بود و ایمان و ولایتمداری آنان، تأثیرگذارترین اقشار در دفاع مقدس را شکل داد.

وی با اشاره به مشکلات آموزشی و رفاهی در بخش‌های محروم شهرستان، به ویژه دشت عباس، خواستار توجه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان شدند و تأکید کردند که این مناطق نیازمند بررسی و رسیدگی فوری هستند.

امام جمعه دهلران در ادامه به مشکلات مناطق حاشیه شهر دهلران، از جمله مسکن مهر، اشاره کردند و خواستار اقدام فوری برای آسفالت، جدول‌گذاری و تأمین نانوایی در این مناطق شدند.

حجت الاسلام موسوی همچنین به نشست بریکس اشاره کردند و گفتند: اگر این نشست با صداقت و همت همراه باشد، می‌تواند نقطه عطفی در اقتصاد جهانی باشد و کمر دلار را بشکند.

وی هفته بیمه سلامت را تبریک گفتند و با اشاره به وضعیت بیمه در کشور، بر لزوم تبدیل وضعیت کارگران توسط دولت و مجلس تأکید کردند.

در پایان، امام جمعه دهلران به برخی تحلیل‌های غلط و ناشایست اشاره کردند و گفتند: کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که رژیم غاصب صهیونیستی یک کشور مستقل تلقی شود؟ این حرف‌ها مردود است و ملعون است کسی که در وسط میدان جنگ از سازش سخن بگوید. ایشان تأکید کردند که مجاهدانی که در میدان جانفشانی می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید تضعیف شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha