دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز در برابر مردم غزه و لبنان که در شرایط سخت زندگی می‌کنند، خداوند جهاد با مال را برای ما واجب کرده و امروز باید با مال خود برای کمک به محور مقاومت جهاد کنیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه امروز یاسوج، اظهار داشت: ثروت نشانه عزت و فقیری نشانه پستی و خواری نیست، آنچه خداوند از بندگان خود می‌خواهد تقوا است که همیشه به یاد خدا باشیم.

وی در با بیان اینکه امروز حقیقت نماز و روزه و حجاب را خیلی‌ها درک نمی‌کنند، افزود: اینها همه به دلیل غفلتی است که جامعه ما را فرا گرفته و خانواده‌ها دچار غفلت شده‌اند، خداوند می‌فرماید روزی این غفلت و جهالت پایان می‌پذیرد و دیگر فرصتی برای انسان و بازگشت باقی نمی‌ماند تا اعمالی را که انجام نداده انجام دهد و فرصتی برای جبران غفلت‌ها و جهالت‌ها نیست، انسان برای اینکه توشه‌ای ذخیره نکرده دچار غصه می‌شود، که یکی از این توشه‌ها کمک به ایتام و مساکین است.

وی به مناسبت‌های مختلف از جمله به موضوع کاپیتالاسیون و اعتراض حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: کسانی که خود را رئیس کشور و ارباب می‌دانستند آمریکایی‌ها جنایتکار تاریخ هستند، اما کدام سازمان بین‌المللی آنها را محاکمه کرده، این قانون هم نهایت ذلت برای کشور بود که حاکمان یک کشور نمی‌توانستند تصمیم بگیرند و امام خمینی(ره) اعتراض و سخنرانی و افشاگری کردند و آنها هم عقب نشینی کردند.

وی یادآور شد: قانون کاپیتالاسیون، آمریکا را حاکم بلامنازع کشور ایران می‌کرد و هر جرم و جنایتی که انجام می‌دادند کسی حق پیگیری آن را نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به رشادت نوجوان ۱۳ ساله و شهادت محمد حسین فهمیده اشاره کرد و ادامه داد: این رشادت نشان دهنده نقش نوجوان‌ها در استقلال آزادی و حفظ ناموس این سرزمین است، باید نوجوانان خود را مانند حسین فهمیده‌ها تربیت کنیم که در مقابل دشمن می‌ایستند، نوجوانانی که گوش به فرمان رسانه‌های دشمن و معاندین نباشند.

امام جمعه یاسوج، تصریح کرد: نوجوان ۱۳ ساله که شرایط را می‌فهمد و در میدان جنگ حاضر می‌شود و تانک دشمن را منهدم می‌کند، امروز به چنین نوجوانان و جوانانی نیاز داریم که با بصیرت خود در مقابل دشمن بایستند.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور و وزیر امور خواجه به دلیل حمایت شجاعانه از محور مقاومت قدردانی می‌کنیم، موضع‌گیری آنها خوب و به وقت و جسورانه بود که در مجامع بین‌المللی صحبت‌های رئیس جمهور به جا و به موقع انجام شد، همچنین حرکت رئیس مجلس که خود هواپیما را تا لبنان در شرایط سخت جنگی هدایت کرد و روحیه خوبی به محور مقاومت داد نیز قابل تقدیر است، حرکتی که با فرزندان خود این کار را انجام داد، همچنین وزیر امور خواجه نیز در لبنان حضور پیدا کرد و روحیه جبهه مقاومت را بالا برد.

وی به پویش ایران همدل برای کمک به جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز در برابر مردم غزه و لبنان که در شرایط سخت زندگی می‌کنند، خداوند جهاد با مال را برای ما واجب کرده و امروز باید با مال خود برای کمک به محور مقاومت جهاد کنیم، هرچند نیروهای زیادی در جبهه مقاومت در حال مقابله با اسرائیل داریم اما نباید پشتیبانی مالی را فراموش کنیم، امروز جنگ میان کفر و اسلام و نفاق و اسلام است، امروز خط مقدم لبنان فلسطین و سوریه است و باید مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: حرکت‌های بسیار خوبی در استان ما شکل گرفته و نزدیک به ۴۰ قطعه طلا خانم‌ها اهدا کردند که قابل تحسین است و کمک‌های بسیار خوبی به محور مقاومت در استان ما شده که نباید بگذاریم خط مقدم ما دچار ضعف شود.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها مرز جغرافیایی خود را نیل تا فرات قرار داده‌اند، خیلی از کشورهای اسلامی هنوز نمی‌فهمند که چه خبر است، امروز غزه و لبنان از همه کشورهای اسلامی دفاع می‌کنند و در خط مقدم قرار گرفتند اما از پشت توسط برخی کشورهای اسلامی و جبهه نفاق خنجر می‌خورند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha