دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: در دوران دفاع‌مقدس ملت با اتحاد کامل در برابر دشمنان ایستادند و عزت و استقلال کشور را حفظ کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به شعار وفاق که شعار دولت چهاردهم است، افزود: شعار اسلام و انقلاب اسلامی، اتحاد، همدلی و وفاق است و همواره مورد تاکید امامین انقلاب بوده ولی در معنای وفاق هم باید وفاق ایجاد شود و معنا و مفهوم آن روشن شود.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت به نام وفاق، نفوذی‌ها در بدنه اجرایی و اداره کشور وارد شده و کشور را گرفتار می‌کنند، همچنان که برخی از محکومان و حامیان فتنه مسؤولیت گرفته‌اند، بنابراین اگر در وفاق تعادل نباشد، منجر به نفاق می‌شود؛ چرا که وفاق با همه کس ممکن نیست، مگر اینکه از اصول و ارزش‌ها کوتاه بیایند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه وفاق ملی باید در چهار مسئله و موضوع مهم اتفاق بیفتد، ادامه داد: وفاق ملی باید در حل مشکلات معیشتی مردم و ثبات اقتصادی کشور، در شفافیت، کارآمدی، سلامت و پاک بودن از فساد در سطوح اداری و اجرایی کشور، در حفظ امنیت و ثبات کشور و نیز حول محور مطالبات هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری از دولت مبتنی بر وفاق ملی است و این حمایت در بودجه ۱۴۰۴ به طور ویژه اتفاق افتاده و مقام معظم رهبری مجوز داده سهم صندوق توسعه ملی در حمایت از برنامه‌های دولت کاهش یابد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم قبل از نهایی شدن بودجه اجازه داده که ۵۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۴ از صندوق توسعه ملی تأمین شود و این یک امتیاز برای دولت است که باید قدردان باشد و اولویت خود را گره‌گشایی از مشکلات مردم قرار دهد.

حسینی‌نسب با اشاره به نامه دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل به کشورهای عضو مبنی بر پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: پایان تحریم‌های تسلیحاتی موجب شکست اجماع‌سازی آمریکا علیه ایران شد که گفته بود اجازه پایان تحریم‌ها را نخواهد داد و از طرفی ایران با خرید و فروش تسلیحات دفاعی به ابرقدرت منطقه تبدیل می‌شود، به ویژه اینکه عملیات وعده صادق ۱ و ۲ آزمونی مهم برای صنایع دفاعی کشور بود و قدرت دفاعی ایران را نشان داد.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر کمک به جبهه مقاومت و با اشاره به کمک‌های مردمی در اقصی نقاط کشور و با بیان اینکه پول نقد، پتو، لباس گرم مورد نیاز است و امروز در غزه کفن هم پیدا نمی‌شود، عنوان کرد: در همین راستا بانوان زنجان حدود ۵ میلیارد طلا و ۵۰۰ میلیون پول نقد به جبهه مقاومت کمک کردند.

وی در ادامه با گرامی‌داشت هشتم آبان، سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی و با بیان اینکه شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله با اقدامش به ما می‌گوید هر نوجوان و جوان می‌تواند در کشور نقش خود را پیدا کند، گفت: آن روز شهید فهمیده در جنگ نظامی در برابر دشمن ایستاد. امروز هم جوانان و نوجوانان در مسائل دینی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، امیدبخشی باید نقش داشته باشد که خوشبختانه جوانان بسیجی در ایران اسلامی و در جبهه مقاومت رویش فهمیده‌ها هستند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در دوران دفاع‌مقدس ملت با اتحاد کامل در برابر دشمنان ایستادند و عزت و استقلال کشور را حفظ کردند، افزود: در جنگ جهانی اول باوجود اینکه ایران اعلام بی‌طرفی کرد اما توسط انگلیس اشغال شد و حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۴۰ میلیون به دلیل قحطی و گرسنگی مردند و برخی هم به علف‌خواری روی آوردند و بیماری‌های واگیردار نیز شیوع پیدا کرد، بنابراین هزینه سازش، بیشتر از مقاومت است.

وی با بیان اینکه اگر رزمندگان ما با عملیات وعده صادق ۲، دشمن را سر جای خود نمی‌نشاندند، باید در داخل کشور با دشمن درگیر می‌شدیم، ادامه داد: دشمن در برابر مقاومت ایران درمانده شده و لذا آمریکا به اسرائیل توصیه می‌کند به ایران حمله نکند و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز مجوز حمله به ایران را نداد و این نشان می‌دهد نباید در برابر دشمن عقب‌نشینی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha