دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه هزینه تسلیم از هزینه مقاومت بیشتر است خاطرنشان کرد: در ۹ آبان ۱۳۰۴ شمسی حکومت ایران که تازه به دست رضا خان پهلوی افتاده بود نسبت به جنگ جهانی اول اعلام بی‌طرفی کرد. امروز آمریکا و اسرائیل خبیث خیلی تلاش می‌کنند تا جبهه مقاومت را به شکست بکشانند و همه باید به صورت همه جانبه و یکپارچه از مقاومت حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه بخش چغادک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت ۴ آبان سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون خفت‌بار کاپیتولاسیون (۱۳۴۳ش) اظهار داشت: امروز ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که به برکت انقلاب اسلامی چهل سال است به برکت خون پاک شهیدان و هدایت امامین انقلاب و مقاومت بی‌نظیر مردم ایران از قانون ننگین و استعماری کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی رهایی یافته است.

وی افزود: براساس این قانون ظالمانه هر کس از اتباع آمریکایی و خارجی هر غلطی در کشور می‌کرد کسی حق نداشت آنها را محاکمه کند.

امام جمعه چغادک ابراز داشت: البته قانون ننگین کاپیتولاسیون در کشورهای دیگر دنیا امتداد یافته است. امروز حضور پایگاهها و ایستگاههای نظامی در کشورهای دنیا حکایتی روشن از وجود این حق ظالمانه است.

حجت الاسلام خدری با اشاره به ادعای واهی پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: از سال پنجاه شمسی، تقریباً هر سال توسط دولت امارات ادعایی نسبت به سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک مطرح می‌شود و اخیرا این ادعا شدت گرفته و توسط شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور فتنه‌گر اتحادیه اروپا تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ادعا، بی‌اساس و بی‌دلیل است تصریح کرد: مسأله این جزایر در سال ۱۳۵۰ شمسی بین حکومت ایران و کسانی که در شارجه مسئولیت داشتند حل و فصل شده است، یعنی در زمانی که هنوز رسما کشوری به نام امارات وجود نداشته و استقلالی نداشته است که بخواهد چنین ادعایی را مطرح کند.

امام جمعه چغادک گفت: علت این ادعاها هم برمی‌گردد به سیاست‌های استعماری انگلستان و شرکای اروپایی و آمریکایی‌اش در طول دویست سال اخیر. زمانی که حکومت پهلوی در موضع ضعف قرار داشت استعمار انگلیس بر روی جزایر سه گانه دست گذاشت تا جدایی بحرین را به ما تحمیل کند و بعد از جدایی بحرین بر اثر خیانت پهلوی، این سه جزیره مجدداً به ایرانی‌ها تحویل داده شد.

خطیب جمعه چغادک اضافه کرد: امروز به خاطر اهمیت تنگه هرمز این ادعاها مطرح می‌شود و فتنه‌گران اروپایی هم حمایت می‌کنند. زیرا هر کشوری بر جزایر سه‌گانه مسلط باشد در واقع بر تنگه استراتژیک هرمز هم مسلط خواهد بود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه هزینه تسلیم از هزینه مقاومت بیشتر است خاطرنشان کرد: در ۹ آبان ۱۳۰۴ شمسی حکومت ایران که تازه به دست رضا خان پهلوی افتاده بود نسبت به جنگ جهانی اول اعلام بی‌طرفی کرد. امروز آمریکا و اسرائیل خبیث خیلی تلاش می‌کنند تا جبهه مقاومت را به شکست بکشانند و همه باید به صورت همه جانبه و یکپارچه از مقاومت حمایت کنیم.

وی با اشاره به اقدام خیرخواهانه مردمی در کمک به مردم لبنان و غزه افزود: کمک‌های مالی بسیار خوبی توسط ملت شریف ایران برای مردم لبنان و غزه در این روزها و بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع‌آوری شده است که این نشانه روحیه عالی ایثارگری و از خودگذشتگی در ملت عزیز ایران اسلامی است که از جان و مال و هستی خود برای کمک به مقاومت دریغ نمی‌کنند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: عزیزان ایرانی در لبنان که برای کمک به مردم رفته‌اند به شهادت می‌رسند از جمله پزشک ایرانی، شهید دکتر علی حیدری به بیماران و مجروحان رسیدگی می‌کرد و اسرائیل با نقض قوانین بین‌المللی با پرتاب موشک این عزیز را به شهادت رساند همچنین یک بانوی ایرانی فداکار، شهیده معصومه کرباسی که به اتفاق همسرش با شلیک مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

خطیب جمعه چغادک گفت: به هر صورت مردم غزه و لبنان این روزها شرایط بسیار سخت و اندوهناکی را سپری می‌کنند ولی چاره‌ای غیر از مقاومت نیست. مبارزان حماس می‌گویند ما همه راهها را آزموده ایم و چاره‌ای غیر از مقاومت نیافته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha