دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
مسابقه ورزشی

حوزه / تیم فوتبال چمنی بسیج طلاب حوزه علمیه استان قزوین، عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام وقف و ایثار را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی امروز در حاشیه مسابقه فینال فوتبال چمنی جام وقف وایثار که بین دو تیم بسیج طلاب حوزه علمیه قزوین و برق قزوین برگزار شد گفت: توجه کردن به فرهنگسازی وقف امری بسیار مهم است و باید به عنوان یک تکلیف شرعی به آن نگریست.

وی خاطرنشان کرد: وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد البته در این کتاب مقدس با عناوین صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان از آن نام برده شده است بنابراین وقف یک صدقه جاریه بوده و فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار خاص منحصر می کند.

مدیر کل اوقاف قزوین عنوان کرد: وقف یک اقدام شرعی و دینی در جامعه اسلامی به شمار می رود، چرا که فرد بخشی از دارایی خود را در قالب یک سنت حسنه و خیر به مدت مشخص یا دائم برای امورات خیریه در نظر می گیرد و دارای صیغه شرعی بوده و برای رضای خدا انجام می گیرد.

وی ادامه داد: با کمک واقفان درصدد راه اندازی یک کمپ ورزشی در شهر قزوین هستیم.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: امیدواریم میزبانی مطلوبی در مسابقات ورزشی داشته ایم و این فعالیتها به تقویت روحیه سلامتی و انگیزه کار کارمندان کمک کند.

مدیر کل اوقاف قزوین عنوان کرد: ورزش بهانه ای برای دور هم جمع شدن، تعامل، رفاقت و دوستی است و می تواند تعامل بین دستگاهی را نیز تقویت کند.

وی ادامه داد: ورزش در کنار فعالیت جسمی اگر توام با ایدئولوژی و باور دینی هم باشد نوعی ایثار و تلاش ماندگار می شود و اگر ورزش به برادری و اخلاق بیشتر منجرشود ارزشمند است.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: با این مسابقات دنبال این هستیم که در کنار ترویج فرهنگ وقف و سلامت و ایثار و اخلاق و ایستادگی به سلامت جسمی و روانی کارمندان هم کمک کنیم.

یادآوری می شود: مسابقات فوتبال چمنی جام وقف وایثار با شرکت ۲۴ تیم از ادارات استان قزوین برگزارشد که تیم برق قزوین قهرمان وبسیج طلاب حوزه علمیه استان قزوین به عنوان نایب قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

تیم بسیج طلاب حوزه علمیه قزوین نایب قهرمان شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha