دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
ث

حوزه/ سران کشورهای مختلف، به‌ویژه مقامات منطقه، تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را شدیداً محکوم کردند و آن را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانستند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه،سران کشورهای مختلف، به‌ویژه مقامات منطقه، تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را شدیداً محکوم کردند و آن را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانستند.

قطر

وزارت امور خارجۀ قطر اعلام کرد که این تجاوز «نقض آشکار حاکمیت ایران و تخلفی واضح از قوانین بین‌المللی» است.

در بیانیه این وزارتخانه بر نگرانی عمیق نسبت به پیامدهای جدی احتمالی این تشدید تنش تأکید شده و از تمامی طرف‌ها خواسته شده است که خویشتن‌داری کنند، اختلافات را از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز حل کنند و از هر اقدامی که می‌تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر اندازد، اجتناب کنند.

این وزارتخانه بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به رنج ملت‌های منطقه، به‌ویژه در غزه و لبنان افزایش دهد.

مصر

وزارت امور خارجه مصر با انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هر اقدامی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید کند، محکوم می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: مصر بر موضع خود تأکید دارد و باید، در چارچوب توافقی که در آن گروگان‌ها آزاد شوند، به سرعت در نوار غزه آتش‌بس برقرار شود، زیرا این تنها راه کاهش تنش است.

ترکیه

وزارت امور خارجۀ ترکیه با اشاره به اقدام شبانۀ رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران گفت: اسرائیل اکنون با این حمله منطقه را به آستانۀ جنگی گسترده‌تر کشانده است؛ اسرائیل که در غزه نسل‌کشی انجام می‌دهد می‌خواد کرانۀ باختری را تصاحب کند و هرروز غیرنظامیان را در لبنان می‌کشد.

همچنین در این بیانیه آمده است اکنون مشخص شده که پایان دادن به ترور اسرائیل در منطقه به وظیفه‌ای تاریخی برای تضمین امنیت و صلح بین‌المللی تبدیل شده است و از جامعۀ بین‌الملل خواسته شده تا فوراً برای اجرای قانون اقدام کرده و دولت نتانیاهو را متوقف کند.

عربستان

وزارت امور خارجۀ این کشور طی پیامی در ایکس نوشت: پادشاهی عربستان سعودی حملات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را که نقض حاکمیت این کشور و تخطی از قوانین و عرف بین‌المللی محسوب می‌شود، محکوم و تقبیح می‌کند.

همچنین این وزارتخانه افزود: پادشاهی بر موضع ثابت خود در رد ادامۀ تشدید تنش‌ها در منطقه و گسترش درگیری که باعث تهدید امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌های آن است، تأکید می‌کند.

عراق

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق، سکوت جامعۀ بین ‌الملل را درقبال اقدامات اسرائیل شدیداً محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: نهاد اشغالگر صهیونیستی به سیاست‌های تجاوزکارانه خود و گسترش درگیری در منطقه از طریق حملات آشکار که مجازات نمی‌شود، از جمله اهداف ایرانی، ادامه می‌دهد. همچنین دفتر نخست وزیری عراق بار دیگر بر آتش‌بس در غزه و لبنان تأکید کرد.

اردن

وزارت خارجه اردن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرد و آن را نقض قانون بین‌المللی و حاکمیت این کشور به شمار آورد و افزود این امر موجب تنش بیشتر در منطقه می‌شود.

کویت

وزارت امور خارجه کویت هم با محکوم کردن تجاوز اسرائیل به خاک ایران اعلام کرد که این حملات سیاست هرج‌ومرجی را که نیروهای اشغالگر اسرائیل از طریق نقض حاکمیت کشورها دنبال می‌کنند و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازند منعکس می‌کند.

حماس

حماس تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و تشدید جنگ می‌دانیم که امنیت منطقه و ایمنی ملت‌های آن را هدف قرار داده و اشغالگران را مسئول کامل پیامدهای این تجاوز که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا است، می‌دانیم.

پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «به‌شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه که در وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است که «حمله نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل محد و قوانین بین‌المللی است.

امارات

امارات متحده عربی حمله نظامی به ایران را محکوم کرد و نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم تشدید تنش‌ها و تأثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه ابراز کرد.

عمان

وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که این حمله «نقض آشکار» حاکمیت ایران است و افزود که حملات هوایی اسرائیل تشدید جنگی است که چرخه خشونت را افزایش می‌دهد و تلاش‌های هدفمند برای کاهش تنش و کاهش درگیری را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات مؤثری برای متوقف کردن تجاوز و پایان دادن به نقض‌ حاکمیت‌ها در سرزمین‌های کشورهای همسایه انجام دهد.

مالزی

مالزی ضمن محکوم کردن حملۀ رژیم صهیونیستی به ایران آن را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست که ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به شدت ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و خواستار توقف فوری خصومت‌ها و پایان دادن به چرخۀ خشونت شد.

کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا که از حامیان اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، مطابق انتظار از محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیسیتی امتناع کردند و از طرفین خواستند برای جلوگیری از تشدید تنش هیچ اقدام متقابلی انجام ندهند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، شان سوت، به خبرنگاران گفت: ما از ایران می‌خواهیم حملات خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه درگیری بدون تشدید بیشتر پایان یابد.

همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود گفت: دولت بایدن بر این باور است که عملیات اسرائیل باید به جنگ مستقیم نظامی میان اسرائیل و ایران پایان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    0 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین