دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
سعدالله زارعی

حوزه/ کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: عملیات وعده صادق۲ کاملا مشروع و قانونی بود چون در پاسخ به ترور شهید هنیه در تهران صورت گرفت، ولی آنچه چند روز اخیر اسرائیل انجام داد، یک اقدام جدید و یک پرونده تازه است و صهیونیست‌ها باید منتظر جواب ایران در زمان مقتضی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا مهمان برنامه این هفته "جهان آرا" از شبکه افق بود و در گفت‌وگو با محمدرضا باقری مجری این برنامه در سخنانی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از یک سو نمی‌خواست با جمهوری اسلامی وارد تنش شود ولی از سوی دیگر، اقدام ایران در اجرای عملیات‌های وعده صادق یک و دو، اسرائیلی‌ها را خوار کرد و برتری اطلاعاتی، پدافندی و نظامی آنها را زیرسؤال برد، بنابراین نمی‌توانستند کاری نکنند چون سکوتشان، تایید همه این مسائل بود.

تهاجم اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق نبود

وی افزود: عملیات وعده صادق دو کاملا مشروع و قانونی بود چون در پاسخ به ترور شهید هنیه در تهران صورت گرفت، ولی آنچه چند روز اخیر اسرائیل انجام داد، یک اقدام جدید و یک پرونده تازه است و صهیونیست‌ها باید منتظر جواب ایران در زمان مقتضی باشند.

اهمیت همه اهداف اسرائیل در ایران به اندازه یک پایگاه نواتیم نبودند

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: همه اهدافی که اسرائیل در ایران مورد اصابت قرار داده، از نظر استراتژیک پایین‌تر از یک مکانی است که ایران در وعده صادق دو هدف قرار داد یعنی پایگاه نواتیم.

اسرائیل جنگ رسانه‌ای را هم به ایران باخت

او با بیان اینکه صهیونیست‌ها همیشه پیش از عملیات نظامی، طراحی رسانه‌ای هم دارند خاطرنشان کرد: این بار هم این کار را کردند ولی در میدان، اسرائیل نتوانست تصویر مناسب و متناسب با هجمه رسانه‌ای نشان دهد. کار خوب صدا و سیما و رسانه‌های ما به همراه فعالیت در فضای مجازی، سبب شد سوار مسئله شویم.

نقشه عبری - عربی برای توقف جنگ در نقطه «عقب‌نشینی ایران»

زارعی گفت: کار روزنامه‌هایی مثل الشرق الاوسط و عکاظ را در راستای هماهنگی در سطح سیاسی منطقه‌ای می‌بینم که در رسانه‌ها جلوه‌گر شده است؛ آنها به دنبال یک نتیجه‌گیری بزرگ یعنی وا داشتن ایران به اینکه پاسخی به عملیات اسرائیل ندهد، بودند ضمن اینکه درگیری‌ها به سطح منطقه کشیده نشود و عدم توسعه آن در «عقب‌نشینی ایران» تثبیت شود.

در یک سال گذشته چندین بار کل تجهیزات نظامی اسرائیل تمام شده است!

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در طول جنگ اخیر غزه، رژیم صهیونیستی چندین بار از نظر حجم تسلیحات نظامی به پایان رسیده ولی آمریکا به اسرائیل اطمینان داده که هر بار انبارهایش را شارژ می‌کند، به طوری که گفته شده احتمالا تاکنون ۱۰۰ هزار تن تجهیزات به اراضی اشغالی صادر شده است.

آمریکا هم از اسرائیل نا امید شده است

او افزود: اینکه غربی‌ها بخصوص آمریکا این روزها و هفته‌ها به دنبال احیای مذاکرات آتش‌بس در غزه هستند، نشان می‌دهد صهیونیست‌ها نتوانستند انتظاراتشان را برآورده کنند و آمریکا از اسرائیل نا امید شده است.

جبهه اصلی در لبنان است

زارعی گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی، هر پاسخی در هر سطحی از سوی ایران مشروع است اما باید بدانیم جبهه اصلی در لبنان است و اسرائیل هم بخت خود را در حمله به ایران آزمایش نمی‌کند بلکه هر آنچه دارد در لبنان به میدان می‌آورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: ️تمام ظرفیت‌های اقتصادی، نظامی و اجتماعی صهیونیست‌ها در محدوده‌ای ۶ هزار کیلومتر مربعی قرار گرفته که حزب‌الله کل آن را زیر آتش گرفته است.

بهترین پاسخ ایران به تعرض اسرائیل چیست؟

او گفت: معرکه اسرائیل و حزب‌الله است که در نهایت نتیجه نهایی را مشخص می‌کند و ان شاءالله به نابودی رژیم صهیونیستی می‌انجامد بنابراین هر آنچه در توان داریم باید برای پایداری و تجهیز حزب الله هزینه کنیم، همانطور که غربی‌ها هم این کار را در مورد اسرائیل انجام می‌دهند اما در عین حال حق ایران برای پاسخ به تعرض اسرائیل محفوظ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha