دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تصاویری از اهداء طلای بانوان اراکی به جبهه مقاومت

حوزه/ خانم انگشت باف گاهی شیرینی خاطره آن روز را برای خود یادآوری می‌کند که در یک روز مردم ۱۳۰ گرم طلا و ۵ میلیون تومان پول نقد از طریق مسجد به مردم جنگ زده فلسطین و لبنان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، بعد از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند» خیلی‌ها به این فکر افتادند که در این شرایط چه کاری است دست ما برمی‌آید. برخلاف تصور عموم مردم، انجام یکسری اقدامات بسیار ساده و کوچک در این برهه می‌تواند اثرگذاری مهمی در جامعه داشته باشد.

از جمله این کارها فضاسازی و نمادسازی است؛ خانم انگشت باف یکی از بانوان فعال مسجدی در شهرک بروجردی تهران است که در این راستا موفق بوده است. ترویج استفاده از چفیه فلسطینی به عنوان روسری، ایده‌ای است که در بسیاری از مواقع باب گفت‌وگو با مردم را باز می‌کند و می‌تواند زمینه انجام رسالت تبیینی را فراهم کند.

همچنین توصیه نصب پرچم فلسطین در سردر خانه‌های محله، موجب شده، شکل و شمایل و فضاسازی محله تغییر کند و حس مسئولیت پذیری مردم در قبال مسئله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت و حزب الله لبنان، تقویت شود.

او در جلسات تبیینی که دو هفته یک بار در مسجد یا منازل اهالی محله برگزار می‌شود، تلاش دارد که در کنار مراسم روضه، محافل ذکر و دعاخوانی و قرآن، بحث‌ها را به سمت تبیین نقش بانوان در عرصه مقاومت و مسائل روز کشانده و روشنگری کند.

خانم انگشت باف در گروه ۴۰ نفره با عنوان «نهضت مادری» نیز عضویت دارد که از این طریق به بهانه سخنرانی در مراسمات محله‌های دیگر نیز حضور پیدا کرده و از این فرصت تبیینی به نحو احسن استفاده می‌کند.

البته این محافل تبیینی به جمع‌های مذهبی و مسجدی محدود نیست؛ حضور او در مدارس نیز بستری را برای طرح سوالات دانش آموزان و پاسخگویی در این حوزه فراهم کرده است. جلساتی که به صورت گفت‌وگویی اداره می‌شود و مجالی را برای تأمل و تفکر نوجوانان به‌ وجود می‌آورد.

او به همراه سایر اهالی مسجد امام حسن علیه السلام در عرصه جمع آوری کمک مالی از مردم نیز فعالیت دارد. حس شیرین مشارکت چشم گیر اهالی محله با مرور خاطره آن روز برایش تازه می‌شود که اهالی محله در طول یک روز ۱۳۰ گرم طلا و ۵ میلیون تومان پول نقد را مردم جنگ زده لبنان و فلسطین اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha