دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم می‌پذیرند که پزشک ثروتمند باشد اما شکل غیرمتعارف آن را نمی‌پذیرند، برخی مواقع بحث‌های مالی بر بحث‌های دیگر غلبه پیدا می‌کند. درحالی که اگر بی اعتمادی مردم کامل شود مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل امروز در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن رازی دانشکده داروسازی تبریز اظهار داشت: رسم من حضور در مراسم های تودیع و معارفه نیست اما دانشگاه علوم پزشکی خاص بوده و ارزشی که ما به علم به خصوص در حوزه پزشکی قائل هستیم، متفاوت با دیگر ارگان ها است.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد ویژه مردم به علمای دینی و پزشکان در طول اعصار گفت: اعتماد به این دو بخش در سال های اخیر مقداری کم شده که باید مورد بررسی قرار گیرد که در این مجال به دنبال تبیین دلایل کم شدن اعتمادها به جامعه پزشکی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با تبیین دلایل کم اعتمادی خواص به گروه پزشکی تصریح کرد: گاه پزشکان وارد گروه های سیاسی می شوند و این موضوع، آنها را از اصل وظیفه خود دور می سازد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی پزشک، مداوای بیماران و بهبود وضعیت بهداشتی جامعه است و نباید مباحث حاشیه ای را وارد سیستم کرد که در غیر اینصورت نمی توان شاهد ارتقای علمی و عملی این گروه بود.

امام جمعه تبریز در خصوص علل کم اعتمادی عوام به گروهی درمانی و پزشکی نیز گفت: اولین مورد آن، برخی بی اخلاقی ها و بی اعتنایی ها به مردم در مراکز درمانی و توسط گروهی از پزشکان است که این اخلاق حرفه ای باید در دانشگاه ها به دانشجویان تازه وارد آموزش داده شود.

وی در خصوص دومین عامل بی اعتمادی عوام به پزشکان گفت: گرایش برخی پزشکان به مباحث مادی به طور غیرمتعارف را دیگر عامل بی اعتمادی می دانم. گاه برخی مباحث مالی بر امور حرفه ای غلبه می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل اذعان داشت: جامعه پزشکی باید مورد اعتماد کامل مردم و محبت آنان قرار بگیرند که در این راستا باید آموزش های لازم به فعالان این بخش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha