سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام تقوی نمازجمعه

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تریبون نماز جمعه مخصوص حزب و جناح خاصی نیست، بلکه سیاست‌های نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مصلای بزرگ شهر پردیسان  قم با تبریک دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: تریبون‌ نمازجمعه، بیانگر حاکمیت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه، پیوند مردم با حاکمیت و محل التقاء این دو بوده و حلقه وصل حاکمیت و مردم است، ابراز داشت: تریبون نماز جمعه مخصوص حزب گروه و جناح خاصی نیست، بلکه سیاست‌های نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب را بیان می‌کند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به فعالیت قریب به 800 امام جمعه در کشور، خاطرنشان کرد: در 765 نقطه نماز جمعه برپاست که با همراهی 32 هزار نیروی ستادی در خدمت نمازگزاران هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به رسالت دیگر نمازجمعه، افزود: هویت بخشی به مردم از طریق نمازجمعه اتفاق می‌افتد و این مسئله کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به ارتباط ائمه جمعه با مردم، گفت: ائمه جمعه در هر نقطه‌ای ازکشور که هستند، با مردم ارتباط معنوی برقرار کرده و در حل مشکلات آنها و ایجاد برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: علاوه بر این که ائمه جمعه از طرف دفتر مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود، با بیوت مراجع عظام نیز در ارتباط هستند، چرا که مراجع حامی و پشتیبان نظام اسلامی به شمار می‌روند و یار امام بوده‌اند.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه نیروهای متخصص مورد نیاز نظام را تربیت می کند، گفت: ما هر چه داریم از حوزه علمیه است، همه ائمه جمعه‌ها تربیت شده حوزه هستند و حوزه متناسب با نیازهای جامعه نیروی متخصص تربیت می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که هم‌ا‌کنون در کشور 65 هزار مسجد داریم که باید این رقم به دو برابر برسد، بیان داشت: بیش از 140 نقطه از کشور درخواست امام جمعه کرده‌‌اند که حوزه باید نیروهای متخصصی در این زمینه تربیت و به این مناطق اعزام کند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش پایانی با اشاره به جنایات وهابیت، خاطرنشان کرد: با توجه به گستره فعالیت وهابیت تکفیری و ریختن خون هزاران شیعه بی گناه، باید ائمه جمعه‌‌ نسبت به جنایات و ماهیت واقعی آنان روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه پردیسان نیز در این مراسم گزارش مختصری از فعالیت‌‌های نماز جمعه در منطقه را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha