سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت‌الله جزایری

آیت‌الله موسوی جزایری اظهار داشت: از غیبت صغری تاکنون علمای شیعه، نقش پاسداری از حریم دین مردم را متعهدانه انجام داده و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری در حال حراست از آرمان های ناب نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیش از ظهر امروز، در آیین افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی، با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر«علماء شیعتنا مرابطون‌ فی‌ الثغر الذی‌ یلی‌ إبلیس‌ و عفاریته‌، یمنعونهم‌ عن‌ الخروج‌ علی‌ ضعفاء شیعتنا»، اظهار داشت: امام معصوم(ع) در این روایت، علمای شیعه را سربازان حقیقی اسلام، عنوان کرده است که همواره در حال جنگ و مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام هستند.

امام جمعه اهواز، با بیان این که علمای دین، مرزبانان دین مبین اسلام هستند، گفت: در آن سوی مرزها شیطان و مریدان او همواره در تلاش برای نفوذ در کشورهای اسلامی برای ضربه به بدنه جامعه هستند، اما این علما و مرزبانان دین هستند که جانانه و جان بر کف برای دین و جان مردم قیام کرده و اجازه نفوذ دشمن به خاک کشور را نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به بیان خصوصیات سربازان واقعی دین اسلام اشاره کرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم مصداق «سربازان واقعی اسلام» باشیم که همواره در حال آماده‌باش، سرباز و جان ‌بر کف در برابر شیاطین ایستادگی کرده و اجازه حمله دشمن به ضعفای شیعه را ندهیم.

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که هم اکنون سلاح مبارزه با دشمنان «علم» است، اظهار داشت: از دوران غیبت صغری تاکنون علمای شیعه نقش پاسداری از حریم دین مردم را متعهدانه انجام داده و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری در رأس آنها قرار داشته و به عنوان رهبر و فرماندهی تیزهوش و با بصیرت در حال حراست از آرمان های ناب نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه اهواز، در ادامه با اشاره به هجمه سنگین دشمن در راستای خدشه در افکار و عقاید مردم و لزوم مقابله علما با این حربه دشمن، گفت: شیاطین با حربه تشکیک در دین و تهاجمات فرهنگی مبتذل غرب، در تلاش برای خدشه در افکار و عقاید مردم هستند؛ از این رو علمای دین می بایست با علم، فضل و تقوا مانع این هجوم دشمنان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری کتابخانه به نام مبارک شهید سید مرتضی شفیعی به بیان خصوصیاتی از این شهید والا مقام پرداخت و گفت: شهید سید مرتضی شفیعی فردی صاحب اخلاق و با کمالات معنوی بود، به طوری که ایشان هیچ گاه از قرآن جدا نمی شدند و همواره اذکار الهی بر لبان ایشان جاری بود.

وی در ادامه بیان داشت: شهید سید مرتضی شفیعی، با آغاز جنگ تحمیلی، با حوزه علمیه قم که برای هر طلبه‌ای جذبه دارد وداع کرده و تکلیف شرعی را بر همه چیز مقدم داشت و طولی نکشید که در عملیات کربلای 4 نیز به فیض شهادت نائل شد.

آیت ‌الله موسوی ‌جزایری راه‌اندازی مرکز علوم و معارف اهل بیت(ع) اهواز را مرکزی مؤثر برای استفاده محققان حوزوی و دانشگاهی دانست و اظهار داشت: محققان برای پاسخ به شبهات دینی نیاز به مرجع برای جمع آوری متون دینی دارند که این کتابخانه می‌تواند جوابگوی همه این نیازها باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان سخنان خود، یکی از ویژگی‌های این کتابخانه، تولیت آیت‌الله شفیعی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه آیت الله شفیعی، خود کارشناس و کتاب‌شناس هستند و با علم به نیاز محققان دانشگاهی و حوزوی، انشاءالله منابع مود نیاز آن را تأمین خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha