سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام ابوترابی

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت دفاعی، کارآمد و موثر جمهوری اسلامی ایران، دشمنان را از هر گونه اقدام تهدیدکننده و مذبوحانه باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد پنجشنبه شب در مراسم یادوار شهدای پایگاه شهید مدنی نیروگاه قم که در مسجد امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار در برابر نظام سلطه ایستاده و از منافع ملی و دینی خود دفاع می کند.

وی با بیان این که  کشور ما در حوزه های مختلف به یک جامعه الگو برای جهان اسلام تبدیل شده است گفت:  ایران اسلامی امروز مصداق بارز یک نظام سیاسی منطبق بر آموزه های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابو ترابی با بیان این که ظرفیت های بزرگی را خلق کردیم، باید از نظر فرهنگی و اقتصادی نیز به این درجه از پیشرفت برسیم افزود:باید دولت، مسئولان نظام و قوای سه گانه با هماهنگی کامل تحت نظر رهبری رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به اقتصادی کارآمد و تامین کننده منافع ملی به صورت پرشتاب حرکت کنند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:در جمهوری اسلامی یک رهبری سیاسی برآمده از نظام اسلامی، الگوی منحصر به فردی برای کشورهای اسلامی ارائه کرده و در اوج قدرت و عزت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی با بیان این که  اراده خداوند متعال بر این است که امت اسلام، ˈامت وسطˈ باشد و شهدا این مسیر را هموار کردندخاطرنشان کرد: امروز یک نماد و الگوی موفق برای نظام اسلام و جامعه اسلامی، پیوند امت با ولایت و رهبری خویش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهارداشت: جمهوری اسلامی اثبات کرده است که جامعه در قبال انتخاب و برگزیدن رهبری صالح دینی و تحکیم پیوند امت و ولایت می تواند به کشوری کارآمد و با ثبات سیاسی در دنیای امروز تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کس به مبانی دینی التزام داشته باشد عنصر موثری است و گرنه با سر و صدا کار به جایی نمی رسد، ما در اخلاق، رفتار، عقیده باید پیرو اهل بیت(ع) و قرآن کریم باشیم.

سخنران مراسم ادامه داد: کاستی ها و مشکلات ما جایی است که از  ارزش های اسلامی فاصله گرفتیم، اگر مسئولی در اخلاق و رفتار از دین فاصله گرفت نه تنها برای انقلاب ثمر، خیر و برکت ندارد، بلکه آسیب هم وارد خواهد کرد.

نائب رییس مجلس با بیان این که دین اسلام هویت و شناسنامه ماست و باید در این مسیر گام برداریم گفت:دینداری با حرف، صحبت کردن و کارهای این گونه ای در جامعه استحکام پیدا نمی کند، بلکه باید عمل، اخلاق و رفتار ما دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که انقلاب بر شانه دینداران است، اظهار کرد: البته به برکت انقلاب اسلامی، جامعه ما، جامعه دینداران است و دینداران در کشور ما کم نیستند ولی باید همت آنها افزایش پیدا کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران حرکت امت به پیروی از شهدا و ولایت و در مسیر بقای نظام اسلامی و گشودن راه جدیدی فراروی جامعه بشری بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha